Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zájem o luxus ožívá. Prodeje šperků Cartier výrazně rostou

Prodejna šperků a luxusních hodinek Cartier
iStock
Michal Nosek
nos

Tržby švýcarského výrobce nejluxusnějšího zboží Richemont, kterému například patří společnost Cartier, před Vánoci vzrostly o deset procent.

Reklama

Největší zájem zákazníků byl právě o šperky Cartier, což naznačuje, že se poptávka po luxusním zboží začíná zotavovat. „Považujeme výsledky za mimořádně silné,“ uvedl ke zveřejněným datům Piral Dadhania, analytik RBC Capital Markets.

Poslední tři měsíce roku jsou pro luxusní značky kvůli nákupům nejdůležitější. Richemont vlastní firmy Cartier a Van Cleef & Arpels, dvě vyhledávané klenotnické značky. Této části trhu, známé jako tvrdý luxus, se často daří v nejistých dobách lépe, protože šperky bývají nadčasovější než kabelky a jiné módní předměty. Také segment hodinek Richemont si vedl lépe, než se odhadovalo, tržby sice klesly, ale méně, než se očekávalo, uvedla agentura Bloomberg

„Ačkoli je trh stále křehký, vykazuje známky stabilizace,“ uvedl analytik Jean-Philippe Bertschy. Celkově však „navzdory ochlazení zájmu o luxus v Číně a propadu prodejů hodinek nebyl Richemont nikdy silnější,“ dodal. Řada firem, které prodávají své zboží velmi bohatým zákazníkům, přestála pokles prodejů lépe než ty, které oslovují méně majetné lidi

Silné čtvrtletní tržby vykázala i prémiová italská značka Brunello Cucinelli, která očekává v tomto a příštím roce růst o deset procent. Italská značka prodává například kašmírové bundy za půl milionu korun. Gigant v oboru luxusu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, oznámí své tržby 28. ledna. Francouzská společnost v čele s miliardářem Bernardem Arnaultem je více zastoupena v segmentu tzv. „měkkého luxusu“, který nabízí kabelky a módní zboží. 

Reklama

Vnímání luxusu se mění: prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Olívia Lacenová: Vnímání luxusu se mění. Prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Odvětví luxusního zboží prochází významnými změnami. Zatímco v minulosti bylo vnímáno jako něco exkluzivního, co si nemůže dovolit každý, dnes se zejména v Číně dostává do popředí pojem „luxusní ostuda“. Ekonomická nejistota a přísné sociální zásady vlády totiž nabádají spotřebitele k menší okázalosti. Tyto změny negativně ovlivňují prodej řady známých luxusních značek. A nejen tam. Celkově lze pozorovat změnu chování spotřebitelů a posun k takzvanému „tichému luxusu“, což podtrhuje i aktuální kauza Dior a Armani, ale také hospodářské výsledky prodejů dalších módních domů.

Přečíst článek

Pětihvězdičkový hotel Fairmont Golden Prague přivítá první hosty na jaře.

FOTOGALERIE: Nahlédli jsme do bývalého InterContinentalu. I s novým názvem Fairmont Golden Prague přinese luxus

Pětihvězdičkový hotel InterContinental v Pařížské ulici v Praze se pod novým názvem Fairmont Golden Prague otevře letos na jaře. Jak miliardová rekonstrukce výjimečné brutalistní budovy dopadla?

Přečíst článek

Reklama

Související

Fronta před Louis Vuitton v Číně

Svět luxusu se dočkal, Číňané už zase utrácejí. Těží z toho akcie západních high-end značek

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme