Západní sankce? Nezájem. Rusové za pomoci Číny vyrábějí nové Citroëny

Rusové se spojili s Číňany a vyrábějí v Rusku nové modely Citroënů v odstavené továrně Stellantisu. S odkazem na své zdroje a údaje celních úřadů o tom píše agentura Reuters. Nadnárodní automobilka zastavila výrobu v Rusku v dubnu 2022 poté, co Moskva podnikla vojenskou invazi na Ukrajinu.
Ruská společnost Automotive Technologies dovezla loni v prosinci do závodu v Kaluze nejméně 42 automobilových souprav pro montáž modelu Citroёn C5 Aircross. Většinovým vlastníkem továrny je stále společnost Stellantis, jak vyplývá z celních záznamů poskytovatele obchodních údajů.
Soupravy vyrobila v Číně čínská společnost Dongfeng Motor Group. A společnost Automotive Technologies z nich montuje v kalužském závodě vozy Citroёn C5 Aircross, uvedli dva zaměstnanci různých ruských autosalonů, se kterými mluvila agentura Reuters.
Japonsko loni přišlo o postavení třetí největší ekonomiky světa, z této pozice ho sesadilo Německo. V posledním čtvrtletí loňského roku se země nečekaně propadla do recese kvůli slabé domácí poptávce, uvedla japonská vláda. Zpráva vyvolává nejistotu ohledně plánů japonské centrální banky ukončit v letošním roce svoji mimořádně uvolněnou měnovou politiku.
Špatné zprávy pro Japonsko. Země nečekaně sklouzla do recese
Money
Není přitom jasné, zda soupravy z Číny obsahovaly díly, na které se vztahují západní sankce vůči Rusku. Peking se ale do sankcí nezapojil. Z celních údajů podle Reuters nevyplývá, že by Stellantis o akci věděl.
Zjištění dokládají, že západní společnosti, jako je Ikea nebo Carlsberg, ztratily nad svými značkami kontrolu poté, co po invazi na Ukrajinu v únoru 2022 pozastavily své aktivity v Rusku nebo zemi opustily. Ukazují také na rostoucí závislost Moskvy na Pekingu, zejména v automobilovém průmyslu, píše Reuters.
Společnost Stellantis v reakci na zjištění agentury uvedla, že po 31. prosinci 2023 dospěla k závěru, že „ztratila kontrolu nad svými subjekty v Rusku“. Dodala, že v důsledku toho vykázala ztrátu 144 milionů eur (3,66 miliardy korun).
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.