Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Západní sankce přihrávají čínské automobily ruskému trhu

Západní sankce zvyšují vývoz čínských aut do Ruska, uvedl čínský svaz CAAM
ČTK
 ČTK

Sankce západních zemí zvyšují v Rusku poptávku po automobilech vyrobených v Číně. Tento nárůst by mohl pokračovat, dokud budou sankce v platnosti, uvedl to manažer čínského svazu výrobců aut CAAM Sü Chaj-tung.

Na ruském trhu je stále obrovská poptávka, její uspokojení však nemusí nutně záviset pouze na dovozu, upozornil Sü. Čínské automobilky se také snaží montovat vozy v Rusku. Vývoz čínských aut do Ruska podle něj poroste v příštích dvou až třech letech, pak zřejmě čínské automobilky zvýší výrobu přímo na ruském trhu.

Podle údajů CAAM bylo Rusko za prvních sedm měsíců letošního roku největší destinací pro vývoz automobilů z Číny. Celkem se do Ruska vyvezlo 464 tisíc aut. Druhé bylo Mexiko s vývozem 224 tisíc vozů.

Pražský Strahovský tunel bude kompletně opraven za šest miliard

Pražany čeká další komplikace v dopravě. Strahovský tunel projde rekonstrukcí za miliardy

Pražský Strahovský tunel bude v budoucnu kompletně zrekonstruován. Opravy technologií či vozovky však začnou nejdříve po skončení opravy Barrandovského mostu, která začala před dvěma roky a bude pokračovat v následujících dvou letech.

Přečíst článek

Loni bylo Mexiko s 254 tisíci vozy největším dovozcem čínských aut. Rusko bylo se 162 tisíci vozy loni pátým největším dovozcem.

Dovozená auta z Číny se nyní na prodeji aut v Rusku podílejí 49 procenty. Před válkou, konkrétně v červnu 2021, tento podíl činil sedm procent, ukazují údaje analytické společnosti Autostat. Čínské firmy zároveň montují svá auta v Rusku a přebírají továrny uvolněné západními automobilkami.

Čína je největším automobilovým trhem na světě. Čínské automobilky se ale stále více poohlížejí po zahraničních trzích, aby kompenzovaly silnou konkurenci a slábnoucí poptávku na domácím trhu, uvedla agentura Reuters.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Čína je poprvé největším světovým vývozcem aut.

Dříve symbol levného šuntu. A teď je Čína poprvé největším světovým vývozcem aut

Přečíst článek
Doporučujeme