Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Zapomeňte na Milano. Nová Alfa Romeo mění jméno, vadila výroba v Polsku

Nová Alfa Romeo, elektromobil Junior
Profimedia
Denisa Holajová

Sotva jej firma uvedla na trh, už mění jméno. Automobilka Alfa Romeo z nadnárodního koncernu Stellantis se rozhodla změnit název svého prvního elektromobilu, sportovního vozu Milano, po polemice s italským ministrem pro podniky Adolfem Ursem z pravicově populistické strany Bratři Itálie. Tomu vadilo, že Milano se nevyrábí v Itálii. Nově je tedy na trhu Junior.

Reklama

Ministr ze strany Bratři Itálie premiérky Giorgie Meloniové kritizoval minulý týden, že nový vůz Alfa Romeo se jmenuje Milano, ačkoliv bude sjíždět z výrobní linky v Polsku. Podle ministra Ursa tím automobilka mohla i porušit zákon. Odkazoval přitom na legislativu z roku 2003, která se zaměřuje na „italsky znějící“ názvy výrobků, jež se neprávem označují za italské.

Nová elektrická Alfa Romeo se, podobně jako Fiat 500, vyrábí v polském městě Tychy, které leží ve Slezském vojvodství. Milano, tedy Junior, je první model značky Alfa Romeo, který se celý montuje v zahraničí.

„Rozhodli jsme se pro změnu názvu, ačkoliv jsme nebyli ničím nuceni, protože chceme zachovat pozitivní emoce, které naše produkty vždy generovaly, a vyhnout se jakémukoli typu kontroverze,“ odmítl názor o možném porušení zákona generální ředitel automobilky Jean-Philippe Imparato. Podle něj Alfa Romeo chtěla názvem jen vzdát hold městu, kde byla značka v roce 1910 založena.

„Junior, stejně jako Milano, jsou krásná jména, která mají své kořeny v historii značky,“ doplnil Stefano Odorici, prezident Asociace italských dealerů (Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Jeep).

Reklama

Elektromobil Alfa Romeo Milano

Tak už i Alfa Romeo. Automobilka představila svoje první plně elektrické auto

Automobilka Alfa Romeo uvedla na trh své první plně elektrické auto. Sportovní vůz Milano, který se vyrábí v Polsku, je pojmenovaný podle města, kde byla značka roku 1910 založena. Elektromobil má baterii o kapacitě 54 kWh, díky níž v základní verzi ujede až 410 kilometrů, uvedla v prohlášení skupina Stellantis, pod níž značka Alfa Romeo spadá.

Přečíst článek

Junior podruhé

Po úspěchu původního modelu Giulia a jeho verze kupé Giulia Sprint GT bylo cílem Alfy Romeo přilákat mladší publikum, které touží po brilantním a exkluzivním voze. V září 1966 tak byl představen vůz GT 1300 Junior, který se vzdal jména Giulia a byl předchůdcem nové generace Alfy Romeo. 

Polemika o názvu aktuálního modelu je další epizodou v třenicích mezi italskou vládou a koncernem Stellantis. Kabinet Meloniové tvrdí, že Stellantis privileguje postavení Francie, jejíž vláda je akcionářem koncernu. Špičky Stellantisu kontrují tím, že Řím dostatečně nepodporuje automobilový průmysl. Italská vláda by chtěla do země přilákat čínské konkurenty Stellantisu. Jeden z hlavních akcionářů koncernu - italská rodina Agnelliových - zároveň vlastní vydavatelství Gedi, jehož deníky La Repubblica a La Stampa jsou k vládě Meloniové značně kritické.

Elektromobil automobilky Leapmotor

Další krok Číny v Evropě. Koncern Stellantis a Leapmotor zakládají společný podnik

Čínský regulátor dal zelenou společnému podniku automobilek Stellantis a Leapmotor. S odvoláním na dva informované zdroje to uvedla agentura Reuters. Společný podnik Stellantisu umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla Leapmotor mimo Čínu. Po schválení ze strany čínské Národní rozvojové a reformní komise (NDRC) se čeká ještě na obdobný krok regulátorů na dalších trzích.

Přečíst článek

Sídlo automobilky Stellantis v Turíně.

Stellantis zazáří. Uzavřel dohodu, díky níž v Evropě prodá až půl milionu aut

Automobilový koncern Stellantis uzavřel rámcovou dohodu za několik miliard eur s firmou Ayvens, která se zabývá leasingem a správou vozových parků. Stellantis na základě smlouvy v Evropě v příštích třech letech prodá až 500 000 aut.

Přečíst článek

Výkonný ředitel nadnárodní automobilové skupiny Stellantis Carlos Tavares

Krize automobilek na jejich šéfy nedoléhá. Tavares z koncernu Stellantis vydělal skoro miliardu

Výkonný ředitel nadnárodní automobilové skupiny Stellantis Carlos Tavares si loni vydělal 36,49 milionu eur (926,8 milionu korun). To je proti předchozímu roku nárůst o 56 procent, oznámila ve čtvrtek firma, mezi jejíž značky patří například Fiat nebo Chrysler. V roce 2022 automobilka manažerovi přiznala celkovou kompenzaci 23,46 milionu eur, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme