Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Mlžili kolem konečné ceny ojetin. Teď musí AAA v Polsku zaplatit pokutu 400 milionů

Mlžili kolem konečné ceny ojetin. Teď musí AAA v Polsku zaplatit pokutu 400 milionů
Profimedia
 ČTK

Prodejce ojetých vozů AAA Auto dostal v Polsku pokutu přes 72 milionů zlotých (408 milionů korun). Úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (UOKiK) firmu potrestal za způsob, jakým informovala o cenách, napsal ve středu web Business Insider. AAA Auto má základnu v České republice, odkud firma expandovala do dalších zemí regionu střední Evropy.

Reklama

AAA Auto v Polsku vystavuje své vozy v autosalonech. Představuje je také na svých internetových stránkách a v servisu Otomoto, podle úřadu je v zemi jedním z lídrů trhu. Antimonopolní úřad uvedl, že obdržel četné stížnosti na nesrovnalosti související s prodejní politikou společnosti a na nesrovnalosti ve smlouvách se zákazníky.

„Zákazníci, kteří měli zájem o nákup vozidla a prohlédli si nabídku na webových stránkách Autocentrum nebo Otomoto, byli ponecháni v domnění, že uvedená částka určuje cenu samotného vozidla. Společnost je však neinformovala o tom, že cena v inzerátu se skládá z ceny vozu a z doplňkového produktu - pojištění Carlife Gwarancja,“ zdůvodnil své rozhodnutí úřad.

Jakub Šulta, zakladatel stat-up Carvago, největšího evropského on-line tržiště ojetin

Tržiště s ojetinami Carvago se po dvou letech blíží ziskovosti. A míří na Balkán

Tuzemské on-line tržiště s ojetými auty Carvago loni zvýšilo tržby o 161 procent na 1,49 miliardy korun. Počet jeho zákazníků stoupl pětinásobně na 7931. Růst v druhé polovině roku zpomalila inflace a rostoucí nejistota na trhu, uvedl zakladatel start-upu Jakub Šulta a odhalil další plány expanze na západní trhy i Balkán.

Přečíst článek

Spotřebitelé mají být podle antimonopolního úřadu řádně informováni o konečné ceně vozu a o tom, z čeho se skládá, už když si čtou nabídku. Při podpisu smlouvy pak podle něj nesmějí být překvapeni dodatečnými poplatky a nuceni k nákupu dalších produktů nebo služeb.

Reklama

Polský úřad nasadil do terénu fiktivní zájemce o nákup auta, kteří situaci zmapovali. Díky jejich zjištěním se potvrdilo, že zákazníci AAA Auto si museli dokoupit pojištění a zaplatit skoro 1400 zlotých (přes 7900 korun) za takzvaný zákaznický servis, o kterém předtím nevěděli, uvedl prezident UOKiK Tomasz Chróstny.

Rozhodnutí úřadu nemá konečnou platnost. AAA Auto se může proti němu odvolat.

Skupina Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, loni zvýšila prodej o deset procent na rekordních 98 134 ojetých vozů. V České republice skupina poprvé prodala přes 50 tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku.

Autobazar Jarov

Ceny ojetin narazily na strop, začínají klesat

Průměrná cena ojetin se v prvním letošním pololetí držela těsně pod 300 tisíci korunami. Ceny vykupovaných vozů podle sdružení Cebia patrně výš nepůjdou.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Drahé potraviny? Z tržního hlediska vše v pořádku, prohlásil antimonopolní úřad

Drahé potraviny? Nejvyšší marži mají prvovýrobci, prohlásil antimonopolní úřad

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme