Ze sítě KFC v Rusku je Rosticʼs. Nastane úprk jeho příznivců?
V Moskvě začali přejmenovávat restaurace z řetězce KFC. Na místo dosavadních firemních štítů pracovníci instalují nápisy Rosticʼs, uvedl server Meduza. O "rebrandingu" restaurací informovala také státní agentura TASS.
Majitel značky KFC, americká společnost Yum! Brands, prodala práva na franšízu kvůli válce Ruska proti Ukrajině. Podle podmínek transakce se kupující, ruská společnost Smart Service, která před válkou byla partnerem Američanů, zavázala k přejmenování jídelen a k udržení dosavadního personálu, napsala Meduza.
Nové jméno pro 1100 restaurací
Ruský kupec podle TASS získal 70 restaurací do svého vlastnictví a v případě dalších 1058 jídelen se stal poskytovatelem franšízy. Celá síť se má postupně přejmenovat na Rostic´s. Tento krok podle šéfa federace restauratérů o hoteliérů Sergeje Mironova budí obavy, že síť ztratí pětinu a možná i více zákazníků.
Po více než třech desetiletích v Rusku McDonald's – ikona amerického životního stylu a kapitalismu – prodává svůj ruský byznys a úplně opustí nejrozlehlejší zemi světa. Krok souvisí s ruskou invazí na Ukrajinu a protiruskými sankcemi znamenajícími mimo jiné odchod desítek nadnárodních firem z Ruska. Nebude to ale zadarmo – v důsledku toho firma zaznamená odpis aktiv ve výši 1,2 až 1,4 miliardy dolarů (28,6 až 33,4 miliardy korun), uvedl McDonald´s v prohlášení pro své ruské partnery.
Symbol globalizace McDonald´s odepíše miliardu dolarů. Prodá aktivity v Rusku
Zprávy z firem
Značka Rostic´s (rusky Rostik´s) existovala v Rusku od roku 1993, odkdy tato síť jídelen nabízela pokrmy z grilovaných kuřat, obdobně jako KFC. Po příchodu na ruský trh americká společnost zakoupila právo na tuto značku, napsala Meduza.
Holding Yum! Brands dříve prodal práva na veškerá aktiva franšíz Pizza Hut v Rusku. Americká společnost oznámila, že po dokončení prodeje KFC a Pizza Hut úplně ukončí podnikání v Rusku, dodal portál.
Americký kavárenský řetězec Starbucks odchází po téměř 15 letech z ruského trhu. V pondělí to firma podle zahraničních médií sdělila svým asi dvěma tisícům zaměstnanců.
Starbucks v Rusku končí. Bolet ho to bude méně než McDonald’s
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.