Zelená i výroba piva. Heineken odmění manažery za boj proti změně klimatu
Nizozemská společnost Heineken, druhý největší výrobce piva na světě, si stanovil ambiciózní plán snižování emisí. Do roku 2040 chce dosáhnout uhlíkové neutrality. Toho chce docílit i tím, že odměny a mzdy manažerů se budou odvíjet od toho, jak jsou dotyční do boje s CO2 angažovaní. V Česku se tento postup zatím nevyužívá.
Společnosti po celém světě jsou kvůli nastolení zelené budoucnosti čím dál více pod tlakem členů představenstva, investorů i zákazníků. A podle odborníků je právě propojení splnění cílů s odměňováním vedoucích pracovníků klíčovým krokem, uvedl server Bloomberg. Plán zatím, jak uvedl generální ředitel Heinekenu Dolf van den Brink, nemá detailnější obrysy.
Plzeňskému Prazdroji klesl loni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Tržby činily téměř 16 miliard, meziročně poklesly o více než miliardu. Na vině byla protikoronavirová vládní opatření, která uzavřela pivnice.Zavřené pivnice připravily Prazdroj o pětinu zisku
Zprávy z firem
Jak a zda se tyto vize dotknou českého Heinekenu bude zřejmé až na podzim, kdy se běžně nastavují cíle. „Kdy také můžeme očekávat, že naše mateřská společnost bude priority kaskádovat na jednotlivé provozní společnosti,“ komentovala mluvčí Heinekenu Dita Vašíčková s tím, že stejně jako v globálním Heinekenu jsou i v Česku cíle v oblasti udržitelnosti prioritou číslo jedna.
Plzeňský Prazdroj chce do roku 2025 v porovnání s rokem 2015 snížit celkové emise CO2 na polovinu. Do čtyř let by rovněž veškerá spotřebovaná elektrická energie měla pocházet z obnovitelných zdrojů. „Do roku 2030 plánujeme být CO2 neutrální ve všech našich pivovarech. Plné uhlíkové neutrality, tedy včetně distribuce a dopravy chceme dosáhnout do roku 2050,“ dodal mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.