Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zelené sny Volkswagenu berou za své. Koncern zvažuje zavření evropského závodu na elektromobily

Audi Q8 e-tron
Profimedia
 ČTK

Automobilka Volkswagen zvažuje uzavření závodu své luxusní značky Audi v Bruselu. Důvodem je prudký pokles poptávky po drahých elektromobilech, které se zde vyrábějí. Volkswagen neuzavřel žádný závod téměř čtyři desetiletí, upozornila agentura Reuters.

Audi v úterý uvedla, že Volkswagen zvažuje, že předčasně ukončí výrobu modelů Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron. To jsou jediné modely, které se nyní v Bruselu vyrábějí. Audi tak nyní zahájí restrukturalizaci závodu a bude hledat alternativy pro jeho budoucnost. Může se však stát, že závod, který má zhruba 3000 zaměstnanců, bude nakonec uzavřen. Loni vyrobil 50 tisíc vozů.

Volkswagen naposledy uzavřel svůj závod v Pensylvánii, a to v roce 1988. Reuters také upozornil, že poslední šéf značky VW, který hrozil uzavřením závodu v Evropě, odstoupil několik měsíců poté, co tak učinil.

Automobilky masivně investovaly do kapacit a vývoje technologií. Těžce je tak zasáhla nižší poptávka po elektromobilech, než se očekávalo. Audi začátkem tohoto roku varovala, že její prodej letos klesne, protože pracuje na zavádění nových modelů a zároveň snižuje náklady.y

Eurokomisaři zavedli cla na dovoz elektromobilů z Číny

Němci zůstali nevyslyšeni. Eurokomisaři zavedli cla na dovoz elektromobilů z Číny

Evropská unie zavádí předběžná cla až 37,6 procenta na dovoz čínských elektromobilů, uvedla Evropská komise (EK). Cla budou platit od pátku 5. července.

Přečíst článek

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy

Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.

Přečíst článek

Klaus Zellmer, generální ředitel Škoda auto

Šéf Škoda Auto Zellmer: Na konec spalovacích motorů bych nevsadil

Škoda Auto prodlouží výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Důvodem je i pomalejší přeměna na elektromobilitu oproti předpokladům a velká poptávka ve světě.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Evropa má problém. Německo, motor Evropy, ztrácí výkon a paktuje se s Čínou

Přečíst článek
Doporučujeme