Zkrachovalý Britishvolt koupili Australané. S projektem britské gigafactory mají jiné plány
Australská firma Recharge Industries koupila zkrachovalý britský start-up Britishvolt, který chtěl na severu Anglie postavit za 3,8 miliardy liber (101,7 miliardy korun) továrnu na baterie do elektromobilů. Australský podnik, jehož vlastníkem je investiční fond Scale Facilitation, oznámil, že má však ohledně továrny jiné plány než dodávat baterie automobilkám v Británii. Další podrobnosti k transakci nesdělil.
Britishvolt zkrachoval, když se mu nepodařilo shromáždit finance na závod, který měl stát u obce Cambois v hrabství Northumberland na severu Anglie. Australská firma byla vybrána jako úspěšný zájemce na začátku února.
„S podporou našeho globálního dodavatelského řetězce, strategických dodavatelských partnerů a řady uzavřených dohod s významnými zákazníky jsme přesvědčeni, že se nám podaří továrnu Gigafactory v Cambois úspěšně vybudovat a rozvinout ji v projekt pokročilé zelené energie,” uvedl ředitel fondu Scale Facilitation David Collard.
Trochu jiná gigafactory
Plánovaná lokalita závodu se považuje na nejvhodnější místo v Británii, kde lze rovnou začít stavět. Pozemek už byl zakoupen a úřady vydaly stavební povolení. Collard uvedl, že stavební práce začnou za šest až 12 měsíců, projekt podle něj vytvoří na místě a v dodavatelském řetězci kolem 8000 pracovních míst.
Recharge Industries má v úmyslu začít se zaměřením na baterie pro skladování energie. Tyto produkty chce uvést na trh do konce roku 2025. Následně hodlá vyrábět baterie pro vysoce výkonné sportovní vozy. Vyhlídka na závod, který by zabezpečil dodávky baterií do britských automobilek tak patrně na mnoho let padá, uvedla BBC.
Gigafactory Tesly poblíž Berlína jede nad plán. Týdně tam jejích 10 tisíc zaměstnanců vyrobí 4000 aut. Německá továrna Tesly chrlí 4000 aut týdně
Zprávy z firem
Britská vláda pod vedením bývalého premiéra Borise Johnsona označila projekt společnosti Britishvolt za významný milník na cestě k vybudování odvětví elektrických vozidel. Země směřuje k zákazu automobilů se spalovacími motory v roce 2030. V Británii se nyní nachází pouze jediná továrna na baterie, a to vedle továrny automobilky Nissan v přístavním městě Sunderland, zhruba 40 kilometrů jižně od Cambois.
Společnost Recharge Industries staví v Austrálii továrnu na lithium-iontové články, která by měla zahájit výrobu v příštím roce. Ohledně Britishvoltu vyšla vítězně z výběrového řízení, v němž bylo podáno více nabídek.
Automobilový průmysl se jen tak tak vyhnul krizi kvůli nedostatku čipů a dalšího materiálu. Zvládl i problémy spojené s ruskou invazí na Ukrajinu. Přesto se nyní ocitá před možným razantním propadem. A ne, nemůže za to Green Deal, jak řada lidí rádo opakuje. Co jsou hlavní hrozby pro automotive v nadcházejícím roce?Co spojuje škodovku a teslu? Čekají je potíže. A pořádné
Zprávy z firem
Elon Musk sklízí plody své cílené práce z posledních deseti let. Automobilka Tesla se definitivně přehoupla z fáze nejistého start-upu do pozice dominantního dodavatele luxusních elektromobilů. Po sérii rekordních výsledků začíná diktovat podmínky na trhu celé mobility. A zejména pro německé vozy včetně Škody Auto to začíná být velký problém, míní Volkswagen včetně Škody a spol. mají velký problém: příliš levné tesly
Zprávy z firem
Šéf čínské pobočky výrobce elektromobilů Tesla Tom Zhu převezme přímý dohled nad montážními závody automobilky v USA a nad prodejními operacemi v Severní Americe a Evropě. Stane se tak druhým nejvýše postaveným manažerem společnosti po Elonu Muskovi. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na interní oznámení firmy, do kterého měla možnost nahlédnout.Druhým mužem Tesly po Muskovi se stane nenápadný šéf pro čínský trh
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.