Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Hlavní ceny za marketing a PR Zlatý středník vyhráli Vítek, agentura Svengali Marka Pražáka a Česká televize

Hlavní ceny za marketing a PR Zlatý středník vyhráli Vítek, agentura Svengali Marka Pražáka a Česká televize
PR Klub, použito se svolením
 nst
nst

Ceny Zlatého středníku si odnáší Česká televize či L'Oréal, agenturou roku je opět Svengali. PR Klub, organizátor ocenění, u příležitosti vyhlášení vítězů oznámil přejmenování na Asociaci strategické komunikace a vztahů s veřejností.

Reklama

Ceny největší oborové soutěže Zlatý středník, která již 22 let oceňuje nejlepší komunikační projekty a firemní média, jsou rozdány. Odborné poroty složené z řad odborníků na komunikaci i novinářů udělily ocenění celkem ve 34 kategoriích. Vítězvé si ceny převzali na slavnostním galavečeru v pražském Empire Hall ve Slovanském domě. 

Pět Grand Prix pro vítěze

Součástí galavečera soutěže Zlatý středník je každý rok také předání ocenění Grand Prix těm nejlepším v oboru a to v kategoriích Osobnost PR, Talent, Projekt roku, Nejlepší agentura a nově i Měření efektivity.

Ocenění Osobnost PR získal v letošním roce Radek Vítek, který se oblasti public relations věnuje již 32 let s mimořádnou aktivitou a nasazením. V současnosti působí jako Head of Brand Reputation v agentuře MSL Czech Republic, kterou během několika let přivedl mezi špičku českého trhu. Vítek téměř deset let vedl agenturu GCI Praha ze skupiny Grey a přes osm let působil v pražské pobočce Ogilvy Public Relations na pozici Managing Director. Svým přístupem v roli Executive Director ovlivnil i rozvoj agentury PR.Konektor. Přednáší v rámci odborných a univerzitních kurzů a působí v porotách významných oborových soutěží.

Cenu Grand Prix Talent letošního Zlatého středníku převzal Milan Říský. Bývalý novinář, současný uznávaný fotograf, ale především vedoucí oddělení PR a marketingu ve Studijní a vědecké knihovně Plzeňského kraje boří nejen zažitá klišé o knihovnících a knihomolech, ale zejména o tom, která témata patří do komunikace knihoven. Stojí za projektem true crime cyklu Plzeňské zločiny, který pravidelně plnil studijní halu knihovny. Známé místní kriminální případy představovali veřejnosti dva vyšetřovatelé a poutavým způsobem přibližovali svou každodenní práci. Výsledkem byla nejen zaplněná knihovna, ale i obrovský dosah na sociálních sítích, pokrytí zejména v regionálních médiích a vydaná kniha true crime stories kriminalisty Františka Müllera.

Reklama

Projektem roku se stala kampaň České televize k nedělnímu televiznímu prime time seriálu „Smysl pro tumor“. Seriál doprovodila intenzivní preventivní a osvěta k problematice onkologických onemocnění. Zahrnovala spotové kampaně neziskových organizací, podcastovou sérii, edukační videa, komunikaci na sociálních sítích, zpravodajské a redakční vstupy i speciální merch.

Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu si odnesl již podruhé v řadě tým Svengali Communications. Za jejich práci hovoří téměř čtyři desítky ocenění za posledních tři roky, včetně světového prvenství na World Public Relations and Communication Awards i právě aktuálně obhájený titul pro Agenturu roku.

Novinkou galavečera byla pátá cena Grand Prix Měření efektivity. Ta byla udělena projektu „Effaclar Speed Run“ od La Roche-Posay – L'Oréal Group ve spolupráci s agenturou Good Game. V roce 2023 vydala dermokosmetická značka Effaclar nový produkt DUO+M s extrémně rychlými účinky – už do 8 hodin dokáže uživateli viditelně pomoci s akné. Spolu s herním influencerem Dodem vytvořili vlastní mapu ve hře Fortnite, které dominovala jeho obří hlava. Hráčům dali za úkol Doda co nejrychleji zbavit akné. Výsledkem byl nárůst prodejů tohoto produktu o 485 procent oproti předchozí kampani. Právě měření efektivity je klíčové pro úspěšnost všech projektů, proto byla tato speciální cena letos ve Zlatém středníku představena a na data u projektů se bude dávat stále větší důraz i v budoucím ročníku.

Vítězové jednotlivých kategorií

Nejvyšší ocenění v letošní nejpopulárnější kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG získala Česká televize za projekt „Máme Smysl pro tumor“. V kategorii Integrovaná kampaň si hlavní cenu odnesli Kaufland Česká republika a Fleishman-Hillard za kampaň „Fofrtaška 2.0“. V kategoriích Kreativní idea a PR event zvítězili Plzeňský Prazdroj a Svengali Communications s projektem „Kytky pro chmel“.

Vítězství v kategorii Interní komunikace a employee engagement vybojovala Komerční banka s mobilní aplikací KaBka. 2Score obsadili první příčku v kategorii Audio a video prezentace za „Gól z přáteláku, který obletěl celý fotbalový svět“. Nejúspěšnějšího Launche, relaunche nebo rebrandingu se podařilo dosáhnout projektu „Big Shock! Hunger Games kampaň“ od Big Shock a Story TLRS. První cena za nejlepší Využití sociálních sítí a influencer marketing byla udělena La Roche-Posay – L'Oréal Group a Good Game za kampaň „Effaclar Speed Run“.

V kategorii Podcast zvítězila série Pod svícnem od stejnojmenné iniciativy ve spolupráci s Communication Lab. Prvenství v kategoriích Struktura, obsah a storytelling a Nízký rozpočet a efektivita obsadil interní projekt „DPD jste vy“ od DPD Czech Republic a Realness. V kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs porotu nejvíce zaujal projekt „Knihobot odhalil padělky sci-fi knih v hodnotě půl milionu korun“ od Knihobota.

V kategorii hodnotící Webové stránky zabodovala „Virtuální Farma CleverFarm“ od CleverFarm. Kategorii Mobilní aplikace a inovace ovládli O2 Slovakia s projektem „PF 2024: Veštenie s Majou“. Mezi Elektronickými časopisy a blogy uspěl Index prosperity a finančního zdraví od České spořitelny a Digital First Marketing Group.

Nejlepším Interním tištěným časopisem a novinami se stal „VOCOTIDE Boomerangu: Magáč, co svět neviděl“ od Boomerang Communication. Ocenění za nejlepší Externí tištěný časopis a noviny získal „Magazín Sport in Art“ od agentury Raul. Nejlepší Newsletter vytvořilo Ambiente s názvem „Newslettery z Ambiente“. Výroční zprávu nejlépe zpracovala Škoda Auto ve spolupráci s Etnetera Motion. Nejlepší Brožurou, ročenkou nebo katalogem je publikace Company profile firmy Žaluzie Neva.

Kompletní výsledky včetně vítězů v obodorvých kategoriích

Projekty zapojené do soutěže Zlatý středník hodnotilo celkem 18 porot složených ze 124 profesionálů z jednotlivých oblastí, které jsou součástí oboru public relations, marketingu a audiovizuální tvorby.

PR Klub se přejmenoval

Letošní ročník Zlatého středníku byl zároveň poslední, který se konal pod hlavičkou PR Klubu. Největší české sdružení profesionálů v oblasti komunikace rozhodlo o rebrandingu a nově ponese název Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností – ASCOPA (Association of Strategic Communication and Public Affairs). 

„Změnou PR Klubu na ASCOPA sjednocujeme název organizace s tím, co ve skutečnosti děláme a čím jsme. Klubovost už nereflektovala ani naše aktivity, ani potřeby oboru a našich členů. Sdružujeme, vzděláváme, inspirujeme a podporujeme své členy. Budujeme reputaci oboru, pomáháme zvyšovat jeho standardy a vysvětlujeme jeho přínosy a hodnotu. Naším cílem je dále posilovat vnímání public relations jako komplexního komunikačního oboru, který je nedílnou součástí nejvyššího managementu a jeho rozhodování,” říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru.

Marta Cesnaková (Slovenská sporiteľňa), Ondřej Kořínek (Zaraguza)

Je to tam! Češi i Slováci ukázali, že dělají nejlepší kampaně na světě

Ze světové soutěže World Public Relations and Communication Awards si v kategorii Corporate Reputation odnáší zlato projekt "Chytrej výčep", který pro Plzeňský Prazdroj zpracovala agentura Svengali Communications Marka Pražáka. Na rovněž prvním místě v kategorii Best Digital and Social Media skončila mediální kampaň "Moji milí Slováci" připravená pro Slovenskou spořitelnu agenturou Zaraguza.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme