Známá vodka Stoličnaja se kvůli ruskému vpádu na Ukrajinu přejmenuje

Světoznámá značka vodky Stolichnaya (Stoličnaja) se kvůli ruskému vpádu na Ukrajinu přejmenuje a bude se prodávat pod novým názvem Stoli. Informovala o tom firma Stoli Group se sídlem v Lucembursku, která značku vlastní. Vodka se vyrábí v Lotyšsku.
Za firmou Stoli Group, založenou v roce 1997, stojí podnikatel Jurij Šefler, kritik prezidenta Vladimira Putina, který od roku 2002 žije mimo Rusko. „I když žiji od roku 2002 v exilu kvůli svým názorům na Putina, na značku Stolichnaya jsem byl vždycky hrdý. Nyní jsme udělali rozhodnutí značku změnit, protože to jméno už nás dobře nereprezentuje,“ uvedl Šefler v prohlášení.
Lidé si většinou značku Stolichnaya spojují s Ruskem, práva na užití značky ve 150 zemích světa však vlastní Stoli Group, která lihovinu vyrábí výhradně v Lotyšsku. V Rusku vodku pod tímto názvem vyrábí státem vlastněná firma.
Přejmenováním vodky se firma brání bojkotu ruských výrobků, kterým lidé po celém světě vyjadřují solidaritu s Ukrajinou.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.