Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ztrátový Boeing šetří, mimo výrobu propustí 2000 lidí

Ztrátový Boeing šetří, mimo výrobu propustí 2000 lidí
ČTK
 ČTK

Americký výrobce letadel Boeing letos propustí zhruba 2000 lidí v oblasti financí a lidských zdrojů. Informoval o tom v pondělí list Seattle Times a firma to později potvrdila. Firma v lednu oznámila, že letos 10 tisíc pracovníků přijme.

Loni Boeing přijal asi 15 tisíc lidí, zároveň však uvedl, že některé podpůrné pozice budou zrušeny.

Oznámené rušení pracovních míst v letošním roce bude formou odchodů do důchodu a propouštění. Boeing také potvrdil, že asi třetinu těchto pracovních míst převede na společnost Tata Consulting Services v Indii.

Boeing vykázal ve čtvrtém čtvrtletí čistou ztrátu 663 milionů dolarů (14,7 miliardy korun), a to navzdory vyšší poptávce po letadlech. Potýkal se s problémy v dodávkách.

Boeing 747 přezdívaný Jumbo-Jet nebo Královna nebes při přípravě k jednomu ze svých prvních letů, a to z newyorského letiště J. F. Kennedyho v lednu 1970.

Sbohem, královno nebes. Boeing předá poslední modely 747

Americké nákladní aerolinky Atlas Air převezmou v úterý poslední vyrobený Boeing 747. Tím po více než padesáti lety definitivně skončí výroba obřího letadla s charakteristickým „hrbem“, které se zapsalo do dějin letectví. Počet vyrobených letounů přezdívaných Jumbo Jet, Queen of the Skies (Královna nebes) i Velryba, se tak zastavil na 1574.

Přečíst článek

Letadlo většinou řídí autopilot, ale bez lidské kontroly se zatím neobejde.

Airbus vyvíjí systém, který by mohl nahradit drahé piloty. A zlevnit letenky

Evropský letecký výrobce Airbus testuje autopilota, který nejenomže udrží letadlo ve vzduchu, ale v případě potřeby, například když piloti nejsou z nějakého důvodu schopni akce, sám vybere nejvhodnější blízké letiště, přistane na něm a doroluje k terminálu.

Přečíst článek

Let s Qatar Airways: I ta nejlepší byznys třída umí zklamat. Počtem toalet

Až na pár výjimek už lze létat všude tam, kam to šlo před covidem. Před rokem jsem se ale do Spojených států dostával jen složitě, přes Dauhá. Šestnáctihodinový let do Texasu se dal „přežít“ i díky nejmodernějším sedadlům, kterými je vybavena byznys třída Qatar Airways. Je to to nejlepší, co můžete dnes mít. A vaše záda vám za tuto volbu poděkují.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme