Buduj značku
Doba se neustále mění a to, co fungovalo před rokem, už se dnes ve světě sociálních sítí může zdát jako dávno zapomenutá metoda. Je potřeba neustále sledovat, jakým směrem se sociální sítě ubírají a kam se přesouvá lidská pozornost. V tomto díle podcastu se dozvíte, co byste měli aktuálně znát v rámci největších sociálních sítí dneška. Jaký obsah publikovat a hlavně kam ho směřovat. Projdeme postupně největší globální hráče. Od Facebooku, Instagramu, LinkedInu až po TikTok.
3 klíčové informace:
Reklama na sociálních sítích je stále podhodnocená, využijte toho
Nenechte své osobní preference vyhrát nad tím, co vaše značka opravdu potřebuje
Velké proměny čekají v podstatě všechny velké sociální sítě
Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:
Buffer
Webových a mobilních aplikací, které fungují jako plánovač příspěvků, je na světě docela dost. Nemám pocit, že by mezi nimi Buffer nějak vyčníval, ale jeho výhody využijete jinde. Narozdíl od ostatních vám totiž dovolí spravovat několik profilů na sociálních sítích najednou a zdarma, což se začínající firmě určitě bude hodit. Buffer je plánovač příspěvků na LinkedIn, Facebook a Instagram. Spravovat přes něj můžete i firemní stránky. Jako facebookový a instagramový plánovač funguje skvěle. Kompatibitilita s LinkedInem už je ale horší, což je důvod, proč ho pro tuto síť osobně nevyužívám. Buffer trochu zvláštně komprimuje fotky, které do něj nahrajete ke statusům. Neumí zároveň připojit ke statusu video. Byť jsou pro tuto sicální síť služby Bufferu omezené, pokud spravujete větší množství profilů, měl by vám vyhovovat. Buffer je jednoduchý a intuitivní a s možností pravidlených reportů.
26: Lubomír Milek: Podnikejte v tom, co už bylo tisíckrát odzkoušené
Franšízy. Koncept, který u nás stále ještě ani zdaleka nedosáhl svého potenciálu. Nebo alespoň tak to říká Lubomír Milek, který do České republiky přivedl realitní síť Century 21. Zároveň je jedním z předních expertů na franšízing. Pokud uvažujete o tom, že vaše podnikání jednou bude franšízou, tento rozhovor je pro vás. Lubomír Milek zároveň vysvětluje, proč je na českém trhu stále prostor pro velké množství nových podnikatelů ve franšízách a proč se do tohoto druhu podnikání lidé bojí vstoupit.
25: Lumír Kunz: Nejtěžší obchodní jednání jsem vedl s rodiči
Lumír Kunz je v současné době CEO portálu Aukro.cz. Na něm se uskutečňuje drtivá většina internetových aukcí u nás. Zároveň ale portál prochází citelnou obměnou, která je nezbytná, aby se udržel mezi špičkovými českými weby. Jaká je budoucnost aukcí u nás a proč musel Lumír tvrdě vyjednávat se svými rodiči?
24: 5 fungujících strategií na LinkedInu
Podle aktuálních čísel používá v České republice přes 1 a půl milionu lidí síť LinkedIn. Půl milionu z těchto lidí jsou na síti pravidelně aktivní. LinkedIn má z hlediska obchodního obrovský potenciál, protože na jednom místě združuje velké množství profesionálů a decision makerů. I vy ji můžete se svým podnikáním využít. Vím, že spousta lidí řeší, jak by mohli LinkedIn využít jako obchodní nástroj. V tomto podcastu se to dozvíte. Příjemný poslech.
3 klíčové informace:
Nesnažte se hlavně na LinkedInu nic prodávat
Tvořte obsah, ne reklamu
Nebojte se hlavně vyjít s kůží na trh
Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:
BeFocused
Taky tentokrát pro vás mám aplikaci, za kterou se můžu zaručit, protože ji sám používám už dlouhou dobu. Různých appek pro sledování time managementu a správy času je na app storu nebo Google play celá hromada. A vybrat tu správnou je docela dost nadliský úkol, který…taky požere spoustu času. Prověřený je v tomto smyslu třeba Toggl, který ale mě osobně nevyhovoval kvůli tomu, že se až příliš staví do role projektového manažera. Proto doporučuju BeFocused. Je to extrémně jednoduchá aplikace, která vám na MacOS běží na horní liště. Umožňuje vám stopnout si, jak dlouho vám trvá splnit daný úkol. V jednotlivých intervaklech vám pak dávkuje i pauzy mezi nimi. A zároveň aplikace slouží jako jednoduchý to-do list, protože si do ní můžete napsat seznam všech věcí, které potřebujete daný den dokončit. Když připlatíte 30 korun (ano, 30 korun je jednorázová platba), spáruje se vám aplikace se všemi MacOs zařízeními, které vlastníte. To je ideální ve chvíli, kdy si chcete vzít práci ven z kanceláře. Aplikaci BeFoused najdete na AppStore.
Další informace: http://petrschwank.cz
23: Neuzavírejte se před světem. Osvojte si návyky “Social CEO”
Přes 80% lidí se v nedávné anketě vyjádřilo, že vítá větší transparentnost ve firmách. Vše potom začíná od samotného vedení. Pokud majitel firmy zůstává uzavřený, sám se připravuje o zisk. Tahle rovnice začíná platit čím dál víc. Jak byste to měli udělat, abyste se nebáli vystoupit na veřejnosti a tvořit obsah, který se bude točit kolem vás? A proč je právě tohle jedna z nejúčinnějších strategií? I o tom bude další díl podcastu Buduj značku.
3 klíčové informace:
Lidé vítají otevřenost a transparentnost, nebojte se vystupování
Aktivně usilujte o roli myšlenkového lídra ve vašem oboru
Kontrolujte, co si o vás lidé myslí a jak vás mají uloženého v paměti
Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:
Infogram
Infogram je webová aplikace, která vám pomůže s vaší prezentací na sociálních sítích a vůbec při tvorbě jakýchkoliv propagačních materiálů. Je to aplikace velmi podobná třeba Canvě, ale s tím rozdílem, že je daleko víc zaměřená na grafiku reportů, grafů, analýz a dalších odborných dokumentů. Najdete tady celou řadu šablon a opravdu velké množství ikon, obrázků a nástrojů k tomu, aby váš dokument vypadal naprosto skvěle po grafické stránce. Dají se v něm vytvářet i šablony pro sociální sítě, Infogram má přednastavených několik šablon včetně Linkedinových statusů. Pokud ho budete chtít využívat naplno, je nutné si předplatit jeho funkce na měsíční nebo roční bázi. A tady to může být problém, protože měsíčně vám Infogram ukrojí zhruba pětistovku. Na druhou stranu se to vyplatí ve chvíli, kdy vypouštíte velké množství obsahu a chcete, aby byl vizuálně pěkně zpracovaný. Infogram má ještě jednu drobnou nevýhodu: neexistuje ve formě mobilní aplikace, takže pracovat se na něm dá jen z desktopu nebo notebooku. To by ale neměla být taková překážka ve chvíli, kdy rozmýšlíte nad grafikem, nebo nad tím, že si zatím zvládnete své materiály tvořit sami. infogram.com je stránka, na kterou vás odkážu, pokud byste chtěli víc informací.
22: Martin Hošek: Nesmíte se bát něco dělat
Na českém LinkedInu platí za předního "tvůrce obsahu" a je velmi pravděpodobné, že jeho příspěvky sledujete. Martin se stará o marketing J&T banky a na LinkedInu platí za osobu s velkým vlivem. I proto začal o této sociální síti pravidelně přednášet na workshopech. Nově také pořádá největší konferenci o LinkedInu u nás: LinkedIn summit. V rozhovoru se tedy bavíme především o této sociální síti, která má v sobě ohromný byznysový potenciál. Poslechněte si, jak byste ho mohli využít ve vašem oboru.
21: Martin Rozhoň: Když čtyřikrát vyhoříte, peníze vám jsou k ničemu
Pokud se pohybujete ve světě byznysu, tak Martina nejspíš znáte jako člověka, který vybudoval z nuly portál Vivantis.cz. Ten potom s miliardovým obratem prodal Mall Group. Po 18 letech stoprocentního vytížení několikrát vyhořel a nakonec se po prodeji firmy začal věnovat investicím do nových projektů a firem. V podcastu uslyšíte kromě toho, jak poznat úspěšný podnik, také spoustu osobních poznatků přímo z Martinovy zkušenosti. Třeba to, jak časté jsou vlastně burnouty mezi vrcholnými manažery a majiteli firem a jak jim efektivně předejít.
20: Každý z vás může dělat podcast. Jak na to?
Podcast o podcastu. V takovém duchu se nese aktuální epizoda Buduj značku. Dostanete praktické rady a triky, jak se osmělit a vyzkoušet si vlastní podcast. Dnes totiž může vysílat do světa úplně každý. Podcast je jedním z největších trendů současnosti právě díky jednoduchosti, s jakou se každý smrtelník nebo firma může stát vysílací hvězdou. Z byznysového pohledu je ale skvělé především to, jak se dá využít v rámci brandových aktivit. Ať už jste freelancer nebo firma, podcasty by vás měly zajímat. Užijte si poslech!
3 klíčové informace:
Na kvalitní podcast potřebujete kvalitní soupravu
Trénovat ale můžete i s mobilem a zrcadlem
Produkce podcastu je velká časová investice, takže rozmyslete, jestli pokud začnete, tak opravdu vydržíte
Aplikace, která vám usnadní budování značky:
Mojo
Pokud pracujete i na onlinové propagaci vaší firmy, tak rozhodně potřebujete nástroje k tomu, aby vše vypadalo hezky. I co se týče Instagramových stories. No a abyste je posnuli o úroveň výš, je tu aplikace Mojo. Jestli často zpokukujete po storíčkách ostatních a říkáte si něco ve stylu: kruci jak to udělali, vždyť to Instagram neumí! Tak odpovědí bude nejspíš právě tahle aplikace. Je to v podstatě databáze předpřipravených šablon a animací, do kterých vy už jenom dosazujete vlastní obrázky, videa nebo text. V základní variantě jich je několik málo zcela zdarma, ale pokud byste chtěli získat přístup i k desítkám dalších, je potřeba platit. Mojo vás vyjde na třináct set korun ročně. S ohledem na to, jak moc si v něm ale můžete vyhrát s výslednými stories a jak jednoduchý celý systém je, to jsou dle mého dobře investované peníze. Mojo funguje pouze jako aplikace a stáhnout ji můžete na Apple Storu nebo Google play. Jak funguje, se můžete ostatně přesvědčit i na mém instagramovém účtu, protože všechny upoutávky na podcast Buduj značku dělám právě v Mojo.
19: Jan Hummel: Ten pocit, jestli vám do nové prodejny přijdou lidi, se nedá popsat
Jan Hummel založil se svým společníkem v roce 2001 firmu Fruitisimo, kterou dnes znají prakticky všichni, kteří kdy dostali chuť na ovocný fresh. Dnes má společnost desítky poboček po celé republice a zabydluje se na maďarském trhu. Jaké ale byly začátky? Co všechno vedlo k tomu, že dnes firma může koukat po vstupech na další trh? A jak podstatné je mít trpělivost a vydržet? V podcastu poměrně detailně líčíme cestu Fruitisima, která vás může inspirovat ve vašem podnikání.
18: Thought leadership. Děláte vše pro to, abyste byli myšlenkovými vůdci?
Spadá vaše podnikání mezi B2B? Pak se pravděpodobně musíte připravit na spoustu dlouhých a náročných jednání. A na to, že budete hrát dlouhodobou hru, abyste uspěli. Existuje možnost, jak si u důležitých decision makerů vybudovat renomé, které se vám v dalších fázích prodeje bude významně hodit. Buďte názorovým leaderem ve vašem oboru. V první řadě je potřeba zvyknout si na to, že budete muset z kůží na trh. Dnešní epizoda podcastu by vám s tím měla pomoci.
3 klíčové informace:
V segmentu B2B se většina majitelů velkých firem orientuje na trhu podle myšlenkových vůdců
Myšlenkový vůdce nemusí mít zástup desítek tisíc followerů
Za žádnou cenu se pomocí těchto principů nesnažte prodávat, místo toho buďte vždy připraveni sdílet zajímavý obsah
Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:
Blinkist
Jednou z aplikací, která vám zásadně usnadní čtení knih a absorbování důležitých informací, je Blinkist. Pokud posloucháte zahraniční podcasty, je dost možné, že jste v nich už narazili na reklamu právě na tuhle aplikaci. Já jí udělám reklamu úplně zadarmo. A to hlavně z toho důvodu, že jí sám používám a můžu zaručit, že funguje skvěle. Blinkist je aplikace na přehrávání audioknih. Až na to, že nepřehrává celé audioknihy, ale jenom výcuc těch nejdůležitějších informací z knih napříč obory. Není náhodou, že Blinkist je primárně určen pro kategorii non-fiction, tedy aby zaměstnaní lidé nemuseli všechno číst, ale jen dostat výpisky toho nejpodstatnějšího. Něco jako když jste ve škole dostali za úkol přečíst knihu, ale vy jste se na to vybodli a místo toho si našli výpisky ze čtenářského deníku na internetu. Výhodou je, když pro vás angličtina není problém, všechno totiž probíhá právě v tomto jazyce. Někoho může odradit předplatné, které se platí buď ročně (1390,-), nebo kvartálně (400,-). Za mě jsou to ale peníze, které investujete do toho nejdůležitějšího, co máte, tedy do sebe. Blinkist by vám měl pomoct dostat se k důležitým informacím rychleji.
Blinkist stáhnete na https://www.blinkist.com
17: Proč je marketing sprosté slovo a jak se nespálit
Z různých důvodů je stále patrný názor, že na lidi z marketingu se nedá spolehnout. Ať už kvůli tomu, že jako “guru” se dnes může označit každý, nebo kvůli tomu, že místo tvrdých dat se musíte spolehnout na subjektivní dojmy a pocity. Na druhou stranu mýty kolem online propagace nevznikly jen tak. A cílem dnešního podcastu by mělo být je rozptýlit. Pokud tedy nahlížíte na online marketing se skepsí, rozhodně si tuto epizodu podcastu Buduj značku pusťte.
3 klíčové informace:
Nečekejte okamžitý úspěch
Nebuďte zklamaní, když marketing nefunguje
Sledování trendů a neustálé rozšiřování obzorů vám pomůže zůstat v obraze
Novinky z reklamy:
Instagram vyrazil do boje s falešnými followery a falešnými lajky. Sociální síť poupravila svůj algoritmus tak, aby vyhledávání a mazání falešných následovatelů bylo ještě efektivnějši. Obávat se tedy musí především provozovatelé trollích farem a botů, na které úpravy algoritmu primárně cílí. Odborníci se ale shodují, že jde tak trochu o boj s větrnými mlýny, protože každou úspěšně zrušenou farmu nahradí dvě nové. Vůči některým dokonce Facebook, vlastník Instagramu, zahajuje i právní kroky. Naposledy proti novozélandské firmě, která slibovala uživatelům okamžité lajky, počty shlédnutí a followery. V době sílícího zájmu o influencery jde o velmi lukrativní byznys.
Pohyblivé obrázky jsou na sociálních sítích stále populární. A co víc: klasické GIFy doplňují stále častěji i takzvané Cinematography. Jde vlastně o pohyblivou smyčku, ta je ale v daleko vyšším rozlišení než klasický GIF. Vytvořit si můžete vlastní třeba v aplikaci DrawMotion, která je částečně zdarma. Tyto obrázky se hodí speciálně k vizuální komunikaci jakékoliv značky, především té, která se potrpí na kvalitní fotky. Typicky třeba fashion nebo gastronomie. Na uživatele pak dobře zvládnutý Cinematograph působí podobně dobře jako video.
Tiscali spouští web o bojových sportech fights.cz. Tiscali media je jedno z nejstarších internetových vydavatelství u nás a teď nově přidává do svého portfoila nový web zaměřený na bojové sporty. Šéfredaktorem se stal Aleš Smutný, který vede i videoherní web games.cz, který také spadá pod Tiscali. Na projektu se dle jeho zakladatele pracovalo asi rok a reflektuje především rostoucí zájem o bojové sporty všeho druhu u nás. Hlavní složkou webu má být databáze bojovníků čítající asi 480 tisíc záznamů.
16: Pavel Milan Černý: Trvalo 2 roky, než jsme si vyplatili první peníze
Spolumajitel a spoluzakladatel e-shopu Econea.cz Pavel Černý původně neměl za cíl budování e-shopu. Ale prošel si lehkým burnoutem ve finančním světě a to byla jedna z věcí, která přispěla ke vzniku portálu Econea.cz. Jde o jeden z největších e-shopů s ekologickými výrobky u nás . Pavel se rozpovídal nejen o klasických nástrahách, se kterými musí každý podnikatel počítat, ale taky o tom, jak využívají netradiční komunikaci k upevnění značky na trhu.
15: 6 základních tipů pro úspěšnou facebookovou kampaň
Založili jste facebookový profil vašemu podnikání. A teď jak to udělat, aby se o něm dozvěděli vaši zákazníci. Ještě lépe: jak to udělat, abyste pomocí facebooku přivedli na vaše stránky platící klienty. Dnes už si základní procedury facebookového marketingu zvládne nastavit každý sám. Tato epiuzoda podcastu by vis měla nasměrovat ke správným krokům.
Klíčové informace:
Facebook má nejpokročilejší možnosti z hlediska cílení reklamy na správné uživatele
Facebook stále ještě má smysl využívat jako primární nástroj propagace
Počet zadavatelů reklamy se v roce 2017 zvedl na 7 milionů. O pět milionů víc než v roce 2016
Novinky z reklamy:
Televize není mrtvá. Určitě ne, když hrají naši. Úvodní zápas českých hokejových reprezentantů na mistrovství světa na Slovensku proti výběru Švédska sledovalo skoro 1 a půl milionu diváků nad 15 let. ČT Sport tím zaznamenala jednačtyřicetiprocentní podíl z celkové sledovanosti pátečního večera. Ostatní pořady silně zaostávaly. Hokej tedy dál přitahuje diváky k obrazovkám.
Češi mají rádi osobní odběr zboží. Vyplývá to z nového průzkumu mezi domácími spotřebiteli. Téměř dvakrát se od posledního měření zvýšil počet odběrných míst. Co se týče běžného doručení, tak zákazníci většinou očekávají cenu dopravného a balného kolem stokoruny a při nákupu na jeden tisíc korun by byli rádi, kdyby měli doručení zcela zdarma. Byla to ale právě doprava a možnosti jejího doručování, které zákazníkům u nás nejvíc vadí. Nejčastěji potom nejasná doba doručení, která zákazníky nutí setrvat v dlouhých intervalech na jednom místě a čekat na doručovatele.
Cílit na starší se vyplatí. Česká pobočka agentury Ogilvy si nechala vypracovat průzkum, podle kterého má velký smysl a potenciál oslovovat cílovou skupinu padesátníků. Jen je potřeba tomu přizpůsobit celkový produkt. Nejčastěji má dle odpovědí dotazovaných padesátníků smysl oslovovat je s turistikou a cestováním, zdravotnickými službami nebo automobilovým průmyslem. A jako kanály, přes které je oslovovat, vyšly nejlépe Televize a rádio, internet a časopisy.
14: Lubomír Pech: I malá HR agentura se může dobře uživit
Založit si vlastní headhuntingovou agenturu. Má to v dnešní době smysl? A co všechno musíte dělat, abyste ve velké konkurenci obstáli? Nejen na tyto otázky přišel odpovědět Lubomír Pech z agentury Happy jobs. Firmu vlastní rok a dal ji dohromady s manželkou. Nemůže si stěžovat. Jsou ale určitě postupy, které museli udělat jinak. V rozhovoru se dozvíte, jak se řídí malá agentura, která hledá své místo na trhu.
13: Podnikání a zdraví. Jak se z toho nesesypat
Říká to každý: zdraví máme jenom jedno. A je to pravda. Ukáže se ale většinou až tehdy, kdy je zdraví vystaveno zkoušce. Pokud podnikáte nebo pracujete na sebe, tak víte, že se tělo velmi lehce může ocitnout pod velkým tlakem. Psychickým i fyzickým. A teď jak to udělat, abyste v podobném tempu vydrželi, než se vaše podnikání dostatečně rozjede. Nejsme supermani. Ale můžeme toho vydržet hodně i přes velké vytížení. Následující díl podcastu by vám s tím měl pomoci.
Klíčové informace:
Hodně se hýbejte
Snažte se udržovat životosprávu
Když telefeonujete, choďte a neseďte u stolu
Novinky z marketingu:
LinkedIn zvyšuje dosah mezi uživateli. Tak to alespoň říkají aktuální čísla z Microsoftu. Zatímco hodnota technologického kolosu Billa Gatese rostla od posledního období až o 14%, LinkedIn zažívá ještě o něco lepší jízdu. Jeho hodnota stoupla o 27% a dosah příspěvků mezi uživateli se zvýšil o 24% za poslední tři měsíce. Sociální síť roste na síle i z hlediska celkového počtu uživatelů, kterých je aktuálně přes 600 milionů. Čeká se, že LinkedIn půjde dál cestou ostatních sociálních sítí.
Facebook zveřejňuje novou příručku pro uživatele Instagramu. Je to logické, protože samotná sociální síť potřebuje, aby její uživatelé přidávali obsah, který se bude dobře šířit. Příručku najdete přímo na stránkách Facebooku. Ve zkratce vám v ní radí, abyste zůstali autentičtí, přidávali příspěvky alespoň jedenkrát týdně, snažili se být co nejblíž vašim fanouškům a vyprávěli příběhy skrz instastories.
Na konferenci Brandcast, kterou každoročně pořádá Youtube, zazněly novinky ohledně dalšího směřování této sítě. Jednou z nich je třeba odemknutí originálních sérií, které mají za cíl vytvořit konkurenci streamovacím službám jako je třeba Netflix nebo Hulu. Originální série Youtube teď budou přístupné zcela zdarma a navrch ještě server bude vysílat mnohem víc živých streamů z hudebních festivalů. Jako třeba jeden nepřetržitý z festivalu Coachella. Důvody zpřístupnění placeného obsahu zdarma vysvětlují lidé z Youtube jako čistě ekonomický. Daleko víc se jim vyplatí nechat si za obsah platit prostřednictvím cílených reklam.
12: Lukáš Janoušek: Investici může klidně dostat i realitní kancelář
Marketingový šéf a shareholder z aplikace Twisto Lukáš Janoušek mluví o tom, jak se jemu a jeho kolegům povedlo vybudovat úspěšnou technologickou firmu napojenou na bankovní systém. Lidé přes Twisto utrácí až miliardu korun. Janoušek a spol. vsadili na neotřelou image značky a ve své době i velmi kontroverzní kampaň s Twistusem. Dnes už mají na českém trhu stabilní pozici a plánují rozšíření do okolních zemí.
V podcastu se dozvíte:
- Jak přistupuje Lukáš k propagaci a co doporučuje malým firmám
- Proč se vydali cestou hledání investorů a jak moc velká dřina to je
11: 7 nejčastějších chyb v marketingu malých firem
Často vám nezbývá čas řešit reklamu. Propagovat se. A možná právě to může zapříčinit, že v přístupu k marketingu chybujete. Tím se však člověk učí a posouvá dál. Některé věci se dají velmi rychle napravit a nestojí nic víc než zvýšené úsilí. Tento díl podcast vás nejčastějšími chybami v marketingu provede. Zacíleno máme na majitele malých firem, kteří jsou často na propagaci sami nebo jim pomáhá někdo z jejich známých. Hodnotné informace byste ale z podcastu měli dostat i tehdy, pokud jste třeba jako osvč na volné noze.
10: Nejlepší aplikace pro podnikatele a manažery
Nepořádek doma ještě nejspíš přežijete. Nepořádek v kanceláři (ať už fyzické nebo virtuální) je ale mnohem horší. Organizaci podnikání musíte mít jasně danou. A naštěstí k tomu dnes pomáhá doslova tuna aplikací. Jenže vzniká nový problém. Jakou aplikaci zvolit, aby vám dobře fungovala? Kolik času potřebujete, abyste se mohli do výběru plně ponořit? V nové epizodě podcastu Buduj značku vám zkusím ušetřit čas a říct o aplikacích, které se osvědčily mně a vám by mohly taky. Využijete je při podnikání, projektovém řízení nebo prostě jenom při organizaci volného času.
9: Jak se zbavit strachu a vystoupit z komfortní zóny
Taky vás čas od času ovládne strach z neznáma? Třeba z toho, že musíte učinit krok, ke kterému se odhodláváte už pěkně dlouho. Víte, že to nebude příjemné. A tak to radši odložíte. Je to normální. Ale zároveň nás to brzdí. Ne nadarmo se říká, že to nejlepší se děje mimo naši komfortní zónu. Jakmile se odvážíte vstoupit do neznáma, měníte se. A to je samozřejmě stresující. Kdo by se nebál. Každý člověk, který se chce posunout dál, si tímhle vývojem musí projít. A pak ho denně a denně opakovat.
8: Knihy, které změní váš přístup k podnikání a životu
Říká se, že výkonní řeidtelé přečtou ročně 60 knih. I když se mi to zdá trochu přestřelené, faktem je, že číst hodně znamená zlepšovat se. Speciálně, pokud máte před sebou velkou životní změnu. Kterou je třeba začít pracovat na volné noze nebo rozjezd nové firmy. V tomto díle podcastu vám ukážu knihy, které by vám měly v transofrmaci pomoct. A pokud už jste hotoví samoživitelé, pak vám rozhodně ještě o něco rozšíří obzory.
Reklama
News box
Přibližně 19 milionů rumunských voličů má v neděli příležitost zúčastnit se voleb nástupce prezidenta Klause Iohannise, který po dvou zvoleních nemůže znovu kandidovat. O nejvyšší funkci se uchází 13 kandidátů, ale předpokládá se, že rozhodne až druhé kolo 8. prosince, do kterého postoupí dva nejsilnější kandidáti. Za favorita voleb je považován šestapadesátiletý premiér Marcel Ciolacu z postkomunistické sociální demokracie, kterému průzkumy přisuzují okolo 25 procent hlasů.
Kovostroji Bohemia⚙️⚙️⚙️, který v Týně nad Vltavou na Českobudějovicku vyrábí ocelové profily pro vyztužení plastových oken, loni opět klesly tržby o 47,5 procenta na 363,95 milionu. Zisk se snížil o 76,4 procenta na 26,04 milionu. V roce 2023 firma prodala téměř 12 300 tun materiálu, což je meziroční pokles zhruba o 37 procent. Příčinou podle firmy je snížení stavební činnosti na domácím trhu, méně výrobků firma také vyvezla. Vyplývá to z výroční zprávy.
Škody za 50 milionů korun zůstaly podle předběžných odhadů po 🔥🔥🔥nočním požáru v areálu chemičky Orlen Unipetrol v Litvínově na Mostecku. Na místo vyjíždělo devět jednotek, událost se obešla bez zranění. Příčiny požáru zatím hasiči neznají. Dopoledne se na místo vrátí vyšetřovatelé, aby požářiště ohledali a zahájili vyšetřování příčiny vzniku požáru, uvedli hasiči.
Reklama
Reklama