Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
70: Jak vypadá work-life balanc
Pravidelně vypnout umí jen někteří. Úplně zapomenout na pracovní život je pro stále větší množství výkonných manažerů či podnikatelů neřešitelný úkol. Hodně se ve spojitosti s tím skloňuje pojem work-life balanc. Je to snaha potlačit čas strávený prací, abyste ve chvíli, kdy se do práce vracíte, byli ještě produktivnější. Je vůbec něco takového možné a nezaklínají se tím jen různě pochybní koučové? Zjistíte v aktuálním dílu podcastu Buduj značku.
3 klíčové informace:
Dokonalý work-life balanc neexistuje
Upřednostněte vaše zdraví
Dělejte si čas pro sebe
Partnerem této epizody podcastu je podnikatelské miminiště TIVO.
69: Jakub Hon: Každý obchodník musí být schopen dobře poradit
Je CEO společnosti Salesdock, kterou si jiné firmy najímají, když potřebují pomoct nakopnout vlastní obchod. Jakub sám se v obchodě pohybuje v podstatě od konce puberty a dnes dostává na trh i velká softwarová řešení pro nadnárodní společnosti. Měl by tedy vědět, jak vypadá dobrý obchodník. V podcastu se dozvíte, jestli třeba cold emailing či cold calling stále fungují nebo jak by měl dnes vypadat moderní obchodník. Tento díl podcastu je pro každého, kdo ve své práci musí něco někomu prodávat.
68: Chcete podnikat? Jak zjistíte, že máte dobrý nápad
Ověření, že jdete do podnikání s dobrou myšlenkou, je klíčové. Proto byste to neměli podcenit (jako ze začátku já). Co všechno je potřeba udělat pro to, abyste váš podnikatelský nápad dostatečně prověřili? A čeho byste se naopak měli vyhnout? To je předmětem této epizody podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Když někdo už dělá něco podobného, je to spíš dobře než špatně
Dejte na feedback relevantních a zkušenějších lidí
Nepřehánějte to s průzkumy trhu
Hrdí partneři této epizody:
USA sport & study. Pomoc se sportovními stipendii nadaným dětem s ambicemi studovat na prestižních amerických školách.
TIVO. Podnikatelský prostor, kde se malé a nové firmy cítí jako doma.
Finewine.cz. Malý holešovický e-shop s víny od prověřených vinařů.
67: Lukáš Matějček: V Íránu mě na 12 hodin zavřeli
Lukáš Matějček je mladým podnikatelem z Ostravy, který stojí za značkou bagind.cz. Nápad na ni vznikl při jeho cestách po Indii, kde se seznámil s tamním zpracovatelem kůže. Po několika letech úspěšné spolupráce ještě s dalšími společníky vytvořil koncept kožených doplňků, který láká retro designem a zpracováním. Proč Lukáš považuje za důležité cestování? Jak vlastně dokázal oslovit a zaujmout mezi nekonečnou řadou módních značek?
Partnery této epizody podcastu jsou:
Podnikatelský prostor TIVO
Dodavatel kvalitních světových vín finewine.cz
Jste na trhu teprve prvních pár let nebo měsíců. Ještě se vám úplně nedaří zajistit toho, že o vás lidé vědí, znají vaši přidanou hodnotu a ozývají se vám sami od sebe. Musíte se svou službou nebo produktem vstoupit na trh a patrně se při tom setkáte s různými názory. Objeví se problémy, které budete muset řešit. Ale hlavně budete muset prodávat. Jak byste to měli dělat a jak reagovat na problémy, které z toho pramenní?
65: Lukáš Pytloun: Denně mi přijde 300 e-mailů. Všechny čtu
Lukáš Pytloun má víc než 1000 postelí. Jeho designové hotely jsou rozmístěné po celé České republice, on sám ale začínal v Liberci. Tam například rekonstruoval historický hotel Imperial. Ještě před čtyřicítkou patří mezi přední české podnikatele. Jak se vyrovnává se stresem? Čte negativní recenze? A jak tráví běžný den? Nejen na to přinese odpovědi tento rozhovor. Příjemný poslech!
Partnery epizody jsou:
E-shop s domácí atmosférou finewine.cz
Organizace USA Sport & Study, která pomáhá mladým vrcholovým sportovcům se stipendii na prestižních školách
64: Překonejte komfortní zónu: 4 zásady publikování obsahu
Nemilým údělem menších firem je, že přípravu kvalitního obsahu mnohdy podceňují nebo jí nevěnují dost pozornosti. A přitom svět se mění. A klasická reklama zdražuje. Proto je potřeba neustále hledat nové cesty, jak se dostat k očím zákazníků či klientů. Vlastně ani není nutné je hledat. Objeveny už byly. Stačí vzít odvahu a vydat se po nich. Jednou z nových cest je začít se definovat jako tvůrce kvalitního obsahu. A právě do této role by vás měl uvést tento díl podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Síla obsahu je v tom, že ho může kvalitně tvořit úplně každý
Objevujte neustále nové cesty, kterými se můžete vydat
Mějte jasno v tom, co jsou vaše silné stránky
63: Michal Rozehnal: Sbírání dat může proměnit celou strategii firmy
Už 8 let je jedním ze zakládajících členů projektu Reporting.cz. V portfoliu mají největší české společnosti a několik evropských velkých ryb. Michal Rozehnal je expert přes sbírání a vyhodnocování dat. V rozhovoru popisuje, jak k tomu přistupovat. Šetří to čas vašim zaměstnancům nebo rovnou celému týmu.
62: Hledání motivace. 5 tipů na zlepšení pracovní morálky
Můžete mít práci snů, a přece se cítíte na konci dne bez energie. Dosáhnout vysněných cílů v podnikání či práci je proces, který stojí spoustu úsilí a přemáhání a ne vždycky je spojen s pozitivními emocemi. Ztratíte směr, hledáte motivaci k práci. Nebo se vám do té - kdysi vysněné - práce nechce. Začnou se vám vkrádat myšlenky na to, jestli vůbec děláte to, co vás baví. V této epizodě podcastu zlepšujeme pracovní morálku. A hledáme způsoby, jak si ji udržet co nejdéle.
3 klíčové informace:
Dostat se do spirály stereotypu je vždycky dočasné
Strach a lenost jsou velmi blízcí příbuzní
Čas na dělání věcí, které máme rádi, si vždycky najdeme
61: Michal Holub: Dělejte si meetingy sami se sebou
Patří mezi velmi aktivní kouče, kteří řeší především tematiku osobního a firemního růstu. Kdysi byl člověkem, který se děsil mluvení na veřejnosti a měl strach z ukazování se. Dnes hravě zvládá obojí. Dá se to podle něj naučit stejně jako se dá například naučit přirozenost.
Přetížení manažeři a majitelé mají podle Michala především dva problémy: komunikaci s týmem a delegování úkolů. Jak jim pomáhá se z toho dostat? Rozhovor by vám v tomto všem měl podat správné odpovědi. Příjemný poslech!
Budoucnost patří komunitám. Tedy skupinám, které věří vaší vizi a jsou vašimi následovníky. Už nepůjde o pouhé publikum, kterému servírujete obsah. Půjde o komunitu, která žije vlastním životem. Jak se budování komunit projeví v příštích letech? A jak na tento nový trend jakožto majitelé nebo manažeři budete muset zareagovat? První krok je nezaspat. V dnešní epizodě podcastu rozebereme byznysový přínos komunit pro firmy.
3 klíčové informace:
Nejdůležitější je čas, který do budování komunity investujete
Všechno musíte postavit na kvalitním obsahu
Vymyslete, čím se lišíte od ostatních a využijte to
Partnerem epizody je:
Podnikatelská komunita podnikejtelépe.cz
59: Karolína Šustrová: Obchod, který voní, má lepší výsledky
Češi mají rádi obchodní centra. Mají je rádi i provozovatelé značek, kteří se sem houfně stahují. Karolína Šustrová má na starosti obchodní centra ve firmě Unibail Rodamco Westfield. Patří sem například nově přejmenované Centrum Chodov v Praze a mnoho dalších. Co všechno musí v dnešní době obchodní domy dělat, aby byly lákavé jak pro zákazníky, tak pro firmy? V podcastu zmíníme například i to, proč je Karolina Šustrová hrdá na stav toalet na Chodově.
58: Jak dlouho trvá, než v podnikání zažijete úspěch?
Dívat se na statistiky úspěšnosti nových firem není příjemné. Vyplývá z nich totiž, že drtivá většina čerstvě založených společností velmi rychle končí. Důvody můžou být různé a jen potvrzují, že vstoupit do světa byznysu vyžaduje velké odhodlání. Jak dlouho byste měli vydržet, aby se z neúspěchu stal úspěch? Existují faktory, které můžete ovlivnit vy sami. A na ně se podíváme v této epizodě podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Ze začátku je potřeba snížit náklady na úplné minimum
Většinou trvá několik let, než se podnikatelům podaří uspět
Nejhorší pro firmu je nekompetentní lídr
Partnerem této epizody je:
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
57: Hynek Horák: Nomádství je fajn, ale lidský kontakt nenahradíte
Umí se orientovat v zajímavých nemovitostech, které taky aktivně vyhledává a podniká v nich. A to nejen u nás a na Slovensku, ale třeba i na Seychelech. Hynek Horák patří mezi spoluzakladatale platformy HledáSeHotel.cz. V rozhovoru jsme se bavili o pracovní morálce a taky o tom, jak se na realitním trhu vlastně vyznat a zorientovat. Nebo třeba jaké fígle existují a jak se dá vlastně na nemovitostech vydělat. V neposlední řadě řešíme i profláknutou "realitní bublinu" v Praze.
Facebook v poslední době přichází o uživatele i o reputaci, lidé veřejně deklarují odchody ze sociálních sítích. Někteří se uchylují k úplnému online celibátu. Jeden by si skoro myslel, že na internetu už na nikoho nečeká nic dobrého, je za zenitem a nemá co nabídnout. Pojďme společně prozkoumat, jestli to je pravda, nebo jen dočasná fáze. A případně jak těžit z toho, že spoustu lidí falešná nablýskanost sociálních sítí spíš odpuzuje? Dozívte se v dalším podcastu. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Lidé začínají být unavení dokonalostí sociálních sítí
Do budoucna nemají influenceři úplně na růžích ustláno
Čím víc budete spoléhat na vlastní autentičnost, tím lépe
Partnery této epizody jsou:
Nealkoholické drinky SamuraiShot.cz
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
55: David Zábrž: Žijeme v době, kdy se naše práce stává zbytečnou
Předseda asociace českých startupů David Zábrž toho o české startupové scéně ví mnoho. Zároveň je ale nadšeným futuristou, který neustále mapuje nejnovější technologie a má tedy představu, jakým směrem se může naše společnost posunout dál. Jak by mohl vypadat svět blízké budoucnosti? A jak budou žít naše vnoučata? I o tom se bavíme v aktuálním vydání podcastu. Příjemný poslech!
54: Jak lidem vyprávět příběhy, které chtějí slyšet
Příběhy spojují lidi od nepaměti. Slouží k navázání důvěry, k navázání vztahů a předávání informací. Na základě příběhů prodáváme službu nebo výrobek. Proto jakmile dokážete ovládnout vyprávění, dokážete se mnohem snadněji dostat k vašim potenciálním zákazníkům nebo klientům. Dokázat odvyprávět kvalitní příběh z vás udělá nejenom dobré obchodníky, ale taky vyhledávané společníky na různých akcích. I v tomto případě je ale nutné dosáhnout mistrovství nejprve tím, že porazíme vlastní trému a strach. Příjemný poslech!
Děkuji partnerům Buduj značku, kterými jsou:
Nealkoholické drinky Samuraishot.cz
LinkedIn storyteller Miki Plichta
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
53: Martin Tesárek: Rok a půl jsem se uživil cold callingem
Pokud někdo během let vybudoval silnou značku na poli realitních nemovitostí, je to Martin Tesárek. Kdysi úspěšný vrcholový sportovec se dnes vrcholově věnuje realitám. Především si ale dokázal vybudovat účinné obsahové kanály, díky kterým se přílši nemusí starat o aktivní hledání nových zakázek. Lidé se mu ozývají sami. A často. V rozhovoru se dozvíte, jak si můžete podobně zajímavou pozici vytvořit také.
52: Podnikání je o vztazích. Jak je vytvořit a udržet
Každý ví, že aby v podnikání uspěl, musí se obklopit řadou zajímavých kontaktů. Jenže to je úkol, který vám sebere velké množství času. A ten byste určitě měli investovat. Jak se nebát oslovovat lidi napřímo a jak ze sebe vytvořit příjemnější společníky, se kterými vaši potenciální klienti budou chtít uzavírat obchod. To byste si měli odnést z dnešního podcastu.
3 klíčové informace:
Pohlídejte si pro vás klíčové lidi
Hledejte potenciál tam, kde potenciál opravdu je
Přemýšlejte dlouhodobě. Speciálně, pokud jste B2B byznys
Partnerem podcastu je výrobce nealkoholických drinků a sektů Samurai Shot.
51: Dominik Hrodek: Sociální sítě kopírují principy ze středověku
Tento podcast bude trochu jiný. Naproti mně usedl Dominik Hrodek, který aktuálně řídí marketing právnické odnože společnosti Deloitte. Dominik také marketingovou komunikaci vyučuje na VOŠ Scholastika.
Rozhovor se tentokrát stočil k historii a ke společenským fenoménům. Dozvíte se, kolik toho má Facebook společného s hostinami středověkých velmožů. Nebo to, jak se marketingová komunikace už po tisíce let nemění a zůstává v jádru stále stejná. A jak toho využít. To je ale jen zlomek toho, co v tomto velmi inspirativním rozhovoru uslyšíte.
Česká 👮👮👮policie prověřuje překročení povolené rychlosti na dálnici, kterého se údajně dopustil europoslanec a čestný prezident Motoristů sobě Filip Turek. Fotografii, kde tachometr jeho vozu ukazuje více než 200 km/h, sám zveřejnil na instagramu. Upozornil na to server iDNES.cz. Policie se případem zabývá od soboty. Uvedů to její mluvčí Ondřej Moravčík.
Vláda v konsolidaci veřejných financí podle předsedy Národní rozpočtové rady Mojmíra Hampla udělala méně, 🤑🤑🤑než slibovala. Bude ale končit s nižším deficitem veřejných financí, než jaký zdědila, a dostala schodek hospodaření pod tři procenta HDP, požadovanými EU. Hampl to uvedl v pořadu Partie televize Prima.
Tisíce odpůrců vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa v sobotu napříč Spojenými státy vyšly do ulic, aby vyjádřily nespokojenost s vedením země. To podle nich ohrožuje demokracii, napsala agentura AP. Různorodé akce zahrnovaly pochod centrálním Manhattanem, shromáždění před Bílým domem či demonstraci v Massachusetts.
Číst více
Ostravské společnosti Vítkovice Cylinders, která je největším evropským výrobcem bezešvých ocelových lahví, klesly v roce 2023💰💰💰 tržby o 620,7 milionu, tedy skoro o čtvrtinu, na 2,05 miliardy korun. Hospodaření firmy skončilo ztrátou 37,8 milionu korun, v roce 2022 měla čistý zisk 65,6 milionu korun. Vyplývá to z údajů ve výroční zprávě firmy.
Ceny pojištění odpovědnosti z provozu 🚗🚗🚗vozidla v Česku v březnuklesly meziměsíčně v průměru o 86 korun. Průměrná cena povinného ručení činila ročně 7653 korun. Za tuto částku bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, což je typický automobil v českých domácnostech.
Ruská armáda opakovaně porušila velikonoční 🕊️🕊️🕊️příměří, které v sobotu odpoledne oznámil ruský prezident Vladimir Putin. Na telegramu to v neděli ráno uvedl ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Dále podle něj trvá nabídka Kyjeva o prodloužení příměří na 30 dní. Ruská armáda žádné porušení klidu zbraní v noci neohlásila, napsal ruskojazyčný server BBC.
Nákup 🔐🔐🔐kryptoměn plánuje 45 procent Čechů a Češek. Více než čtvrtina, konkrétně 27 procent, je už vlastní nebo někdy vlastnila. Vedle složitosti a finanční rizikovosti se bojí také kybernetických rizik, třetina však netuší, jaká rizika by to měla být. Vyplývá to z březnového průzkumu bezpečnostní společnosti Eset mezi více než 1000 respondenty.
Číst více
Izrael nemá jinou možnost než pokračovat v 💣💣💣bojích v Gaze a neukončí válku, dokud nezničí palestinské teroristické hnutí Hamás, neosvobodí zbývající izraelské rukojmí a nezajistí, že palestinské území už nikdy nebude pro Izrael představovat hrozbu, prohlásil to v sobotu večer izraelský premiér Benjamin Netanjahu. Dodal, že nařídil armádě, aby zvýšila tlak na Hamás. Premiérův projev vzápětí odsoudilo fórum rodin rukojmích, které vyzvalo k uzavření dohody o propuštění rukojmích.