MEDIÁLKA
Mezinárodní investiční skupina Progresus Holding je na českém trhu jeden rok. S Danou Kryńskou, ředitelkou marketingu a PR, jsme si v dnešním díle povídali o tom, jak se tvoří komunikace mladé značky a strategie pro pestrou paletu projektů, do kterých Progresus investuje. Působí přitom v klíčových oblastech jako jsou výroba, real estate a development, informační technologie a zdraví. Inovativních projekty spojuje slovo ŽIVOT, tedy lepší životní styl.
V portfoliu najdete značky, jakou jsou dřevostavby RD Rýmařov, Harmonelo – probiotika na míru nebo společnost Mykilio, která z houbového mycelia vyrábí udržitelné produkty. Proč si Progresus vybírá firmy, které splňují vysoké ESG standardy? A jak vznikala kampaň v rámci MFF Karlovy Vary ve spolupráci s režisérem Danem Pánkem? Řešili jsme také udržitelnou budoucnost, sponzoring, podporu mladých talentů a další aktivity, které Progresus do budoucna plánuje.
Radek Vítek: Reputaci značek buduje PR. Podstatou je dodání důvěryhodnosti do komunikačního mixu
Mediální guru, žijící legenda public relations. Radek Vítek působí na pozici "Head Of Brand Reputation" v mediálně-komunikační agentuře MSL Czech Republic, která spadá pod Publicis Group. V letošní soutěži Zlatý středník získala Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu, a to za dvojnásobné prvenství a další čtyři úspěchy napříč ostatními kategoriemi. Radek letos přitom oslavil 30 let v PR – povídali jsme si o tom, jak se toto odvětví postupem času proměňovalo i o úsměvných začátcích kariéry v 90kách, kdy se dostat do tisku bylo opravdu snadné.
Jak se dělá kreativní komunikace, jak by se měla správně měřit úspěšnost PR – dá se to vůbec – a jak se klasické PR sžívá s novými komunikačními platformami? Povídali jsme si také o ifluencer marketingu a proč se jedná o kvalifikovanou činnost i to, jak se řeší influncerské "průsery". Jaké v MSL mají klienty a plány do budoucna? Závěrem nám Radek prozradil svou úchylku, která mu pomáhá rozšiřovat si obzory a vystupovat z vlastní sociální bubliny.
Katka Maršounová: Projekt Rehab funguje na osobním doporučení, za reklamu jsem nezaplatila ani korunu
„Do české šedi se snažíme dávat lidem koule, aby se nebáli být jiní.“ Katka Maršounová založila v roce 2015 svou vlastní módní značku sportovního oblečení – Project Rehab, aneb „teplákovky, které dobyly svět“. Nápad se zrodil někde mezi Amsterdamem, Thajskem a Prahou. Cíl projektu byl od prvního dne jasný: REHABILITACE od masové, uniformní a stejnaké módy na jedinečné, originální a výrazné kousky.
Povídali jsme si o tom, jaké cesty osudu dovedly bývalou lektorku digitálního marketingu k malování a zcela novému povolání, ale také o vyhoření a depresi z korporátu. Kde Katka sbírala inspiraci k tvorbě a jak vytváří jedinečný barevný rukopis svých módních kousků? Proč museli v Rehab vyvíjet vlastní speciální 3D barvy, které zdobí jejich kolekce? Řešili jsme také spolupráci s významnými českými a světovými značkami jako jsou Prestige nebo Nike, nové projekty na obzoru nebo to, jak Katku v životě ovlivnil budhismus, práce s energiemi a vlastní myslí.
Tereza Zavadilová: Realitní club je multiplatformní projekt a stát se má vlajkovou lodí Newstream.cz
„Zaměřujeme se čistě na byznysové zpravodajství.“ Internetové noviny Newstream.cz vznikly před rokem na zelené louce, bez podpory vydavatelství a zaznamenaly raketový start. Jen za červenec tohoto roku si připsaly 1,1 milionu unikátních návštěvníků. Se zakladatelkou a obchodní ředitelkou Terezou Zavadilovou jsme si povídali o tom, jak se buduje nové ekonomické médium a proč se spolu s investorem Radomírem Lapčíkem rozhodli jít cestou neplaceného obsahu, tedy zdarma pro všechny čtenáře.
Kolik lidí tvoří redakci, jaké podzimní eventy v Newstreamu plánují nebo jak funguje spolupráce mezi agenturami, klienty a menšími novinami? Stírá se kvůli digitalizaci hranice mezi inzercí a redakcí? Hovořili jsme také o novém multiplatformním projektu Realitní club, který odstartoval stejnojmenným podcastem. Ten vzniká ve spolupráci s naším podcastovým vydavatelstvím EP Events & Production. Od září ale také formou redakční spolupráce dodáváme na Newstream podcasty a čtenářům tak nabízíme kvalitní audiobsah.
Viktor Procházka: Energetika je v dnešní době pro marketéra nepřátelské prostředí
V České republice je zhruba 100 dodavatelů energií, přes 80 % zákazníků přitom ovládá 6 největších značek. Jak uspět v energetickém byznysu a odlišit se od konkurence? Hostem Mediálky je Viktor Procházka, marketingový manažer Yello. Společnost, která má zastoupení především v regionech, rozsvítila zaběhlou rutinu marketingových kampaní energetických poskytovatelů. Jejich žluté animované reklamy hýří svěžestí a vtipem, domácím spotřebičům vtiskli osobnost.
Co nabízí Yello svým zákazníkům navíc? Proč jako první osekali obchodní podmínky na jednu stranu textu? Jak náročné je oslovit zákazníky z tzv. „nízkozájmové“ kategorie a proč je Viktor u energetiky nepřítelem sociálních médií? Povídali jsme si také o futuristické budoucnosti marketingu i kam se energetický byznys vyvíjí. Poslechněte si rozhovor plný zajímavých postřehů.
Ondřej Synčák: Hotelnictví je celé o zážitku. Nyní směřujeme k větší digitalizaci, zavádíme kiosky
Hostem Mediálky je Ondřej Synčák, marketingový ředitel největší české sítě hotelů OREA Hotels & Resort. Povídali jsme si o aktuálních trendech v hotelnictví, o digitalizaci a fenoménu bezobslužných hotelů. Změnilo se nějak chování zákazníků po COVIDU a navštěvují Češi tuzemské hotely více? Jak dlouho značce trvalo ujednotit marketingovou komunikaci 19 hotelů a jejich různých profilů na sociálních sítích? Jak funguje výkonnostní marketing a kolik se do něj musí investovat? A naopak, jaký potenciál mají brandové kampaně zprostředkovávající emoce? Vyplatí se ještě hotelům spolupráce se slevovými portály? A jak v OREA využívají zpětné vazby a recenzí zákazníků? V dnešním díle na vás čeká spousta tipů z marketingové praxe a zajímavostí z oblasti cestovního ruchu.
Boomerang Communication: Podcasty jdou nahoru. Firmy chtějí pomocí podcastů vyprávět své příběhy
Máte rádi podcasty, jste sami tvůrci nebo vás zajímá, jaký mají podcasty marketingový potenciál do budoucna? V tomto dílu si přijdete na své. Hosty jsou Míša Raková a Martin Vymětal z agentury Boomerang Communication. Martin je spoluautorem oblíbeného podcastu středo/věk. Spolu s Míšou také vytvořili cyklus podcastů in_content. Povídali jsme si o tom, jak jim vlastní firemní podcast pomohl k získávání nových klientů a kvalifikovaných zaměstnanců, kolik investovali do reklamy i co by dnes udělali jinak?
Jakých nejčastějších chyb se tvůrci podcastů dopouští při samotné tvorbě? Jaké formáty na české scéně stále chybí? Které podcasty Míša s Martinem rádi poslouchají a které z nich se odlišují od stávajícího mainstreamu? Jak vůbec vytvořit úspěšný firemní podcast a kam se současná podcastová scéna vyvíjí? Jak by se měla měřit úspěšnost podcastů, co od tohoto formátu firmy očekávají a s čím vším může podcast pomoci v rámci marketingové komunikace?
Poslechněte si dnešní díl plný zajímavých tipů a inspirace.
Gabriela Kunstová: Jak se dělá marketing marketingové agentury
Taste je digitální agentura, pro kterou pracuje přes 70 profesionálů se specializací na online. V dnešním díle marketingová ředitelka Gabriela Kunstová prozradí, jak se marketingová agentura stará o svůj vlastní marketing. Povídali jsme si o networkingových aktivitách, odborných školeních pro profesionály, o náboru nových specialistů nebo employee brandingu. Proč vznikl digitální magazín DigiChef a jakým tématům se věnuje? Jak v agentuře pracují s TikTokem, který poptává stále více firem a významných společností? A jaký marketingový potenciál mají stále oblíbenější podcasty? Poslechněte si další díl Mediálky.
Lukáš Pokorný: Silový trénink je věda. Prisma Institut funguje pouze na bázi individuálních tréninků
Z prvoligového fotbalu střemhlav do byznysu. Lukáš Pokorný je bývalý prvoligový fotbalista. Své zkušenosti z tréninkové přípravy chce nyní zúročit ve fitness odvětví. Založil Prisma Institut, který je inspirován přístupem nejlepších posiloven v USA, Anglii nebo Austrálii. Funguje pouze na bázi individuálních tréninků s profesionálními trenéry a fyzioterapeuty. Do „fitka“ Prisma Institutu se bez trenéra nedostanete. Je na to český trh připraven? Jak dlouho projekt vznikal a co přesně symbolizuje logo společnosti? Z čeho byl Lukáš nervózní při tvorbě nového webu a jak si řeší marketing a komunikační cíle? To vše se dozvíte v dnešním díle.
Jan Kočař: Influencer marketing je hrozně nejistý. Díky Zalandu víme, kde se nám v Evropě daří
Od šití roušek až k legínám a na Zalando. Jak vznikla česká značka sportovního oblečení GoldBee? Kde vznikl nápad začít s výrobou tzv. „light sport fashion“? A jak se GoldBee podařilo jako jedinému českému výrobci prorazit na mezinárodním e-shopu Zalando? S majitelem firmy Janem Kočařem jsme si povídali také o vlastní, dnes již 100% české výrobě, o hledání šikovných švadlen, výkonnostním marketingu nebo o tom, jak jim fičí profily na TikToku. Proč se v GoldBee rozhodli zastavit spolupráci s influencery a z jakého důvodu Jan nevěří statistikám Googlu a Facebooku? Nejen to se dozvíte v dnešní Mediálce.
Jakub Strýček: TV Nova umí být sama sobě agenturou
Jak se dělá marketing komerční televize? Z kolika oddělení a spolupracovníků se skládá marketingové oddělení? Jak velkou svobodu mají kreativci při výrobě kampaní a kdo se naopak věnuje racionální systematické části? Jak se daří aplikaci VOYO v konkurenci velkých zahraničních hráčů? A kam se současný trh vyvíjí? Povídali jsme si také o reality shows, podpoře kinematografie a Noci filmových nadějí i o nově vzniklém studijním programu CME Content Academy, jehož cílem je výchova nových televizních talentů. Víte, co je to „zelené natáčení“ neboli „green filming“?
Poslechněte si další díl Mediálky – hostem je Jakub Strýček, marketingový ředitel nejsledovanější české komerční televize TV Nova.
Radka Ondráčková: Manifesto se chystá na mezinárodní expanzi, jako první otevíráme v Berlíně
Jak vznikal projekt Manifesto market a jak dlouho trvala výstavba jednotlivých "food hubů"? Na co se můžeme těšit v letních měsících? Kam se přesune uzavřená Florenc a jaké plány má Manifesto s nádhernou novorenesanční budovou Staroměstské tržnice? Jak probíhají přípravy na otevření nového místa v Berlíně, kde má být v dvoupodlažním komplexu o rozloze 4.500 m2 umístěno 25 restaurací? Do jakých dalších zemí se plánuje expanze? A proč je pro komunikaci Manifesta důležitý Linkedin?
Odpovídá Radka Ondráčková, ředitelka komunikace v Manifestu a v organizaci reSITE, která má bohaté zkušenosti z filmové distribuce, s pořádáním festivalů i kulturní diplomacie pod hlavičkou Francouzského institutu. Autorka knížky Zanzibar jak vyšitý, příležitostná tvůrkyně slovních značek a pyšná maminka dvou dětí.
Marcela Fialková: Jsme banánová republika. Byty máme drahé, protože procesy povolování staveb jsou u nás úplná katastrofa
Procesy stavebního řízení trvají u veřejných staveb 10, někdy dokonce 20 let. V případě výstavby bytů v Praze schvalování trvá v průměru 5,7 let, a to bez změny územního plánu. Jak je možné, že v sousedním Polsku při splnění všech podmínek stavíte v řádu týdnů? V dnešním díle Mediálky jsme si povídali o nefunkčním stavebním zákonu a odlivu zahraničních společností, které se kvůli tomu raději přesouvají do sousedních zemí. O specifikách stavebního odvětví a developmentu, ale také o složitostech leteckého byznysu. Jak se dělá PR a co by správnému „píáristovi“ nemělo chybět?
Hostem je Marcela Fialková – guru přes PR, brand a hlavně specialistka, která už pohnula s nejednou značkou ve světě stavebnictví. Začínala jako redaktorka v ČTK v ekonomické redakci, poté se přesunula na stranu klienta do ČSA, následovala společnost Central Group a Ministerstvo pro místní rozvoj, kde měla na starosti komunikaci nového stavebního zákona. Nyní působí v mezinárodní stavební skupině UDI Group.
Jana Schillerová – Spousta lidí neví, co jejich zdravotní pojišťovna všechno nabízí
Co všechno obnáší práce na pozici tiskové mluvčí pro Zdravotní pojišťovnu ministerstva vnitra ČR? Hostem dalšího dílu Mediálky je Jana Schillerová, která má za sebou bohatou mediální praxi. Jako reportérku jste ji v minulosti mohli vídat na TV Nova nebo CNN Prima News. Jak se z podnikatelky stala reportérkou a dostala se až do předních českých televizí? Povídali jsme si rovněž o jejím působení na Ministerstvu zdravotnictví ČR v turbulentním covidovém období. Jaké to je přejít na druhý břeh? Čím Janu reportérská profese ovlivnila na současné pozici tiskové mluvčí. Jak v tiskových zprávách řeší vyváženost informací nebo jak mají v pojišťovně nastavenou spolupráci se sportovci a influencery. O video podcastech, webinářích s lékaři a také benefitech z fondu prevence, které čeští klienti pojišťoven stále nevyužívají naplno. Poslechněte si inspirativní profesní rozhovor.
Milan Polák: Zoot si zaslouží znovu ukázat, že je český lovebrand
V dalším díle Mediálky jsme si povídali o novém směrování společnosti Zoot. Jak spojit výhody známé z minulosti s odpovědným přístupem zákazníků? Jaká poučení si odnesl Zoot ze složitých období nebo jak se firma připravuje na mezinárodní expanzi. O českém ujetém humoru, který se promítá do kampaní i komunikaci na sociálních sítích. Jak hlavní stylista vybírá oblečení do e-shopu a kde hledá inspiraci. O spolupráci s Nikol Štíbrovou nebo o firemním podcastu Ponožky v sandálech.
Milan Polák se před dvěma lety ujal vedení Zootu. Zkušeností měl dostatek – sám před 12 lety založil módní značku Different. Ta se následně v rámci fúze spolu se Zootem, Bibloo a Urban Storem stala součástí skupiny Digital People. V současné době má skupina dvoumiliardové obraty a působí na 13 trzích. Zoot se znovu nadechl.
Juliána Šoleová: Mnoho značek konečně chápe, že je nutné spojit přírodní kosmetiku s nejmodernějšími technologiemi
Čím je specifická skupina zákazníků, kteří používají bio produkty a přírodní kosmetiku? A na co je třeba důsledně dbát v marketingové komunikaci? Jakým směrem se ubírá trh s bio kosmetikou a jak přitom oslovit také uživatele konvenční kosmetiky? Juliána Šoleová je marketingová ředitelka největšího prodejce přírodní kosmetiky, bio potravin a produktů do domácnosti v Čechách, společnosti BiOOO.cz. Povídali jsme si o BiOOO akademii, rozsáhlé encyklopedii složek a ingrediencí produktů, o novém konceptu marketingové komunikace, edukaci zákazníků nebo jak se dělá výkonnostní marketing pro 8000 produktů v e-shopu.
David Zappe: Celosvětově se nám se Staropramenem na trhu daří. Alko sodu si Češi neoblíbili
Jaké vlastnosti z marketingového hlediska mají konzumenti jednotlivých značek piv? A jsou mezi nimi skalní fanoušci, kteří nedají na to své dopustit? Jak si pivovary vybírají partnerství ať už z kulturního, tak sportovního odvětví. Jaké se letos plánují eventy a festivaly. Kdo se stará o marketing jednotlivých značek a jak se vymýšlí kampaně. O odchodu z ruského trhu i pozastavené výrobě na Ukrajině. Která ze zahraničních piv u nás „fungují“ nejlépe. Jak jsou stanovena pravidla při spolupráci s influencery. Anebo jak si (ne)vede novinka Wai moment – hard seltzer s nižším obsahem kalorií? Odpovídá David Zappe, marketingový ředitel společnosti Pivovary Staropramen spadající do kanadsko-americké pivovarské skupiny Molson Coors.
Jiří Voříšek: Linka oddělující televizní vysílání od internetu se neustále smazává
Jiří Voříšek je marketingovým ředitelem a spoluzakladatelem technologické společnosti Hybrid company a zároveň spoluzakladatelem regionálního bylinného likéru Poděbradská Samička. Povídali jsme si o specifikách hybridního vysílání i jaké reklamní formáty s sebou rozvoj smart TV přináší. Kam se celosvětově ubírá televizní a mediální průmysl. O tom, že linka oddělující televizní vysílání od internetu se neustále ztenčuje. I jak se dá skloubit profese tohoto typu se zcela jiným oborem podnikání. Kde se vzal nápad na znovu vzkříšení původního poděbradského likéru, který se vyrábí ze 42 bylin? Jak se pracuje v rodinné firmě s maminkou a tatínkem nebo jaké netradiční koktejly si můžete z bylinného likéru připravit.
Jan Galgonek: Mind2FLO propojí svět médií a technologií. Agenturu stavíme k mezinárodní expanzi
Jak se staví nová agenturní skupina s vizionářským konceptem Mind2FLO, která propojí svět médií a technologií? Povídali jsme si o vlastnické struktuře a spojení s investiční skupinou KKCG a Rockaway. O bláznivém turbulentním období, které se nese ve znamení náboru a hledání nových lidí na klíčové pozice. Jak chce Mind2FLO v budoucnu konkurovat velké čtyřce konzultačních společností. A také o technologickém startupu Cruxo, který se zaměřuje na e-commerce a inspiroval se Amazonem. Hostem speciálního dílu Mediálky je Jan Galgonek.
LAVRS: Chceme dostat na jedno místo všechny stylové second handy z Prahy
Čtyři dámy, které mají obrovské množství zkušeností a energie. I proto se rozhodly založit agenturu Lavrs. Jsou milovnice všeho dobrého a chtějí už dělat jen na hezkých projektech. Povídali jsme si třeba o tom, jak je dnes těžké prorazit na Instagramu jako influencer. Jak se kradou profily na sociálních sítích. O módě, umění nebo kde hledat inspiraci. A také proč se rozhodly uspořádat LAVRS Market – event, kde na jednom místě najdete výběr těch nejstylovějších second handů z Prahy. Bude to o slow fashion, cirkulární ekonomice, dobrém jídle a pití.
Hosty jsou:
Katka – klidná síla, která 10 let pracovala pro agenturu Comtech. Petra – marketingová holka se zkušenostmi z médií. Míša – influencerka, produkční a specialistka na sociální sítě. Mirka – skvělá make-up artistka, která svůj obor studovala na AOFM academy v Londýně.
Reklama
News box
Střední třída v Česku chudne. I při nízké nezaměstnanosti a růstu mezd 📈 přibývá lidí, kteří pobírají dávky na děti a na bydlení. Nástroje na ochranu nejchudších selhávají. Podle expertky Agentury pro sociální začleňování Lucie Trlifajové to ukázala analýza Indexu sociálního vyloučení. Agentura ho sestavuje od roku 2016.
Výnosy z prodeje emisních povolenek bude možné využít pouze na opatření, která budou snižovat nebo kompenzovat důsledky změny klimatu. Počítá s tím novela zákona, kterou dnes schválila sněmovna. Dosud musela být takto použita polovina těchto výnosů, v případě zbylých peněz šlo jen o doporučení.
Nevýhodnost investic do rezidenčních nemovitostí se v listopadu zvýšila. Vyplývá to z dat UniCredit Bank. Její ukazatel, který představuje čistou roční výnosnost nájemného, od které se odečte průměr úrokových sazeb hypoték a vládních dluhopisů, klesl o deset procentních bodů na minus 2,76 procenta.
Jihokorejská automobilka Hyundai Motor v USA svolává 145 235 elektromobilů 🔌🚗 kvůli možné ztrátě hnací síly, píše agentura Reuters, která se odvolává na americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Firma svolává především část vozů IONIQ 5 a IONIQ 6 EV, ale i některé elektrické verze luxusní modelů Genesis GV60, Genesis GV70 a Genesis G80.
Dostupnost bydlení podle Národní ekonomické rady vlády (NERV) mohou zlepšit: levnější výstavba, zjednodušení povolování staveb, navýšení investiční podpor i úprava dávek. NERV zveřejnila strategický dokument, v němž představila 12 opatření ke zlepšení dostupnosti bydlení v ČR.
Evropa musí kvůli hrozícím obchodním konfliktům urychleně vytvořit jednotný kapitálový trh. Dnes to na finančním a bankovním kongresu Frankfurt European Banking Congress uvedla prezidentka Evropské centrální banky (ECB) Christine Lagardeová. Sbližování evropských kapitálových trhů je podle ní klíčem k větší odolnosti v roztříštěné globální ekonomice.
Rusko zřejmě od března do současnosti dodalo Severní Koreji více než milion barelů ropy 🛢, čímž porušilo sankce OSN. Ukazuje to analýza satelitních snímků, kterou ve spolupráci s BBC publikovala nezisková výzkumná organizace Open Source Centre se sídlem v Británii. Rusko a Severní Korea se v poslední době sbližují i vojensky a západní zpravodajské služby odhadují, že KLDR poslala do Ruska více než 10 tisíc vojáků.
ČEZ dnes v Mělníku spustil provoz 1️⃣0️⃣0️⃣. ultrarychlé dobíjecí stanice, do roka přidá dalších 100. Nyní těchto stanic v ČR funguje u všech provozovatelů včetně ČEZ celkem 165. Stanice umožňuje dobití na 150 kilometrů jízdy za zhruba deset minut. Novinářům to dnes v Mělníku řekli ředitel divize obchod a strategie ČEZ Pavel Cyrani a ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna.
Americká technologická firma Google rozdělí v Česku 3️⃣2️⃣ milionů korun na výuku kyberbezpečnosti a zvyšování kvalifikace v umělé inteligence (AI). Dostanou je Masarykova univerzita v Brně, prg.ai a Czechitas.
Počet 💻 datových schránek, které si dobrovolně zřídily nepodnikající osoby, přesáhl jeden milion. Dalších 3,46 milionu schránek mají povinně ze zákona podnikatelé, firmy nebo státní úřady. Uvedla to Digitální a informační agentura v tiskové zprávě, která má službu na starosti.
Reklama
Reklama