Buduj značku
Výkonnost sociálních sítí je něco, s čím se potýká mnoho majitelů či manažerů ve firmách. Jak ji co možná nejvíc maximalizovat, aby vám přinášela zajímavé leady a příležitosti nazpět?
Tři nejdůležitější informace z dnešní epizody:
Využití sítí LinkedIn, Twitter a Facebook pro generování potenciálních zákazníků v oblasti B2B
Vytváření přesvědčivého obsahu pro platformy sociálních médií
Využití reklamy v sociálních médiích pro B2B kampaně
---
Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o GDPR, konkrétně o aspektech použití kamerových systémů.
Petra Marková: Mám radost z toho, že se lidé chtějí o své peníze starat
Jak vzpomíná na své začátky? Co pro ni bylo největší výzvou? Proč její rodiče byli proti jejímu podnikání? Proč se věnuje začínajícím podnikatelům? Podle čeho pozná, že daný člověk se pro podnikání hodí? Kolik cílů by si měl člověk napsat, než začne podnikat? Kdo – typograficky – podle jejího sledování spíš uspěje, kdo spíš neuspěje?
Petra Marková působí ve finančním byznysu přes 15 let. Z toho téměř celou svou podnikatelskou dráhu v barvách Partners. Dnes se zaměřuje především na práci s lidmi. Vyhledává nové podnikatelské talenty, franšízanty, nebo řídí manažerské týmy.
Ivan Lukšíček, Michal Jordán: Kvalitní ochrana brandu a nápadů není pro amatéry
Jak se ke svému oboru dostali? S jakými mýty ohledně patentového práva se setkávají? Co vše patenty chrání? Jak správně budovat zahraniční ochranu? Proč je důležité si nejprve dobře připravit přihlášku vynálezu, či průmyslových práv, a teprve poté jít na úřad?
Michal Jordán i Ivan Lukšíček jsou oba patentoví zástupci a spolumajitelé patentové kanceláře PatentEnter.
Michal Jordán velkou část svého profesního života pracoval v návrhu a vývoji, kde nesl zodpovědnost za průmyslově právní strategii i za úspěch několika vývojových projektů. Proto kromě patentového práva dobře rozumí i dalším prioritám firem a dokáže vše pragmaticky propojit.
Ivan Lukšíček se problematice patentové ochrany začal věnovat již během svých studií před 20 lety. Od té doby získal bohaté zkušenosti v oblasti patentového vzorového i známkového práva, a to jak v České republice, tak i v zahraničí. Dnes je členem představenstva Komory patentových zástupců. V profesním životě rád poznává nové věci a řeší složité problémy, aby co nejlépe pomohl klientům.
Jak posílit vztah s vašimi stávajícími zákazníky?
Vždy platí, že starat se o současné zákazníky je mnohem jednodušší a levnější než hledat nové. A právě o tom, jak poskytovat co možná nejlepší servis a snažit se být o krok napřed, bude nový díl podcastu Buduj značku.
---
Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu této epizody o několika aspektech protisoutěžního jednání, kterým se zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Martin Stojka, Gerasim Farafonov: Ve světě dokázaly startupy vyvinout elektromobily v rekordním čase
Jaké změny pozorují v oblasti automotive? Jaké trendy spatřují? Jak hodně se rozvíjí Android automotive? Jaký rozvoj car sharingu spatřují? Jak elektromobilita rozhýbe byznys modely automobilek?
Martin Stojka pracoval několik let jako produktový manažer, až se v lednu 2020 pustil s kolegy do vlastního projektu Jimmy Technologies. Jde o vývojářské studio, které nabízí outscourcing IT služeb a vývoje produktů. Dnes se specializuje především na automotive, fintech a mobility segment.
Gerasim Farafonov v oblasti IT projektového řízení je od roku 2012. Pracoval jako portfolio manažer ve velké petrolejářské společnosti, kde měl na starosti digitalizaci a optimalizaci výroby. Čtyři roky strávil v automotive, kde se opět věnoval vývoji a digitalizaci. Patří k zakladatelům Jimmy Technologies.
Stanislava Hejnová: každý proces má svého lidského ownera, s použitím AI se to nezmění.
Dnešním tématem bude především umělá inteligence a její využití v obchodním procesu. Jaký je pohled na využití AI a transparentnosti jejího používání vůči klientovi? Ovlivní chystaná směrnice Evropské komise využití AI v byznysu? Bude třeba implementovat upozornění na aktivitu AI? A jak nakládat s osobními údaji?
Stanislava Hejnová je od roku 2020 ředitelkou compliance v MONETA Money Bank, kde zodpovídá za zajištění toho, že členové Skupiny MONETA postupují v souladu se všemi právními požadavky a etickými standardy. Zároveň je ombudsmankou pro klienty Skupiny MONETA.
Podcast vznikl v rámci společné podnikatelské minisérie s MONETA Money Bank.
Využití dat a analytiky pro úspěch B2B prodeje
Má analytika v B2B prodeji smysl?
Měření a analýza ukazatelů prodejní výkonnosti, jako jsou konverzní poměry, celoživotní hodnota zákazníka a rychlost prodeje, s cílem identifikovat oblasti pro zlepšení a optimalizovat prodejní strategie. O tom pojednává nový díl podcastu Buduj značku.
---
Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o aktualitách v Zákonu o ochraně oznamovatelů, který nabývá účinnosti již za několik týdnů.
Josef Hajkr: Nežijte v iluzi, že si rozumíte - naučte se projektově myslet
Dnešní svět je plný změn. Je stále více projektový, jednorázový, digitální. Řízení projektů kdysi bylo téma pro specialisty. Dnes už tomu tak ale není. Je to užitečný mindset pro každého, a osvojit si jednoduché projektové návyky, naučit se projektově myslet, se skutečně vyplatí. Josef Hajkr a Shine Consulting v tom mohou pomoci...
Josef Hajkr je výkonným ředitelem společnosti Shine Consulting, Ta se zabývá především poradenstvím v oblasti projektového řízení.
Jaroslav Otcovský: V případě útoků častěji selhává lidský faktor než technika
Narostl význam kyberbezpečnosti? Jak hovoří o ChatGPT? Proč je nebezpečný phishing? Jak rozlišuje útoky na lidský potenciál a infrastrukturu? Jakou roli v ochraně hraje síla hesel? Co je multifaktorová autentizace? Zajímají se lidé o kyberbezpečnost? Co by v otázce kyberbezpečnosti poradil společnostem?
Jaroslav Otcovský se na poli IT managementu a IT bezpečnosti pohybuje přes 20 let. Vedl společnost NZ Servis, která následně přešla pod Asseco Solutions. Zde působí přes 10 let a poslední čtyři roky potom jako vedoucí celého IT oddělení.
Josef Hajkr: V době umělé inteligence a automatizace nemá smysl platit lidi čistě za hodinu práce
Řízení projektů se díky rychlému nástupu umělé inteligence a automatizace zcela zásadně a rychle mění. Jenom si toho ještě řada firem a lidí nevšimla....Všichni se soustředí na možnosti nových technologií, co už generativní AI umí a co dokážeme zvládnout pomocí automatizece, low code a no-code. Ale zcela vzadu a opomíjená je otázka, jak vlastně smysluplně motivovat a odměňovat člověka, který díky tomu, že nové technologie zvládne zásadně zvýší svoji produktivitu.
Josef Hajkr je výkonným ředitelem společnosti SHINE Consulting. Ta se zabývá především poradenstvím v oblasti projektového řízení.
Radek Petr: Na začátku bývá myšlenka, vize. Otázkou je, jak ji distribuovat
Jak hovoří o tématu propojení exekuce týmu se strategií firmy? Jak propojit vizi lídra firmy s tím, co se děje v těch týmech? Jak hovoří o digitální transformaci? Jak reálně funguje propojování vizí a strategií jednotlivých týmů? Dá se nad projektem přemýšlet produktově – a co to znamená?
Radek Petr začínal před 15 lety jako vystudovaný a sám o sobě říká velmi průměrný vývojář. Svůj talent našel v tom, jak věci komunikovat a organizovat a přes kariéru projekťáka a šéfa vývoje se před šesti lety dostal k dnešní roli ve firmě MoroSystems, kde využívá svých zkušeností z oblasti vedení lidí a řízení vývoje a firmám pomáhá zavádět inovace, které je posouvají na další level.
Petr Zápotocký: Z realizační agentury se překlápíme na „poradenskou"
Jaké jsou jeho marketingové začátky? Jak těžké je pro něj sledovat trendy? Jak těžké je dnes najít kvalitního člověka? Jak hovoří o čtyřdenním pracovním týdnu? Jaké jsou začátky spolupráce s klienty? Jaké aktuální výzvy řeší? Jak vnímá umělou inteligenci? Kam by se rád se svou agenturou posunul?
Petr Zápotocký začínal před 12 lety jako tzv. holka pro všechno v marketingové agentuře ANT studio. Tvořil obsah a komunikoval s klienty. Postupně se dostával i do problematiky SEO a vytvořil na ni celé jedno oddělení. Od roku 2022 se posunul do vedoucí role v celé agentuře a působí jako její CEO.
Lenka Michalská: Doufám, že se přestanou řešit dluhy covidu a minulosti
Jak vidí současnou situaci na trhu s e-shopy? Jak se firmy, s nimiž spolupracuje, staví k automatizaci a digitalizaci? K čemu všemu je dobrý chytrý produktový katalog? Chová se český zákazník stejně jako španělský či portugalský? Co očekává na trhu e-commerce? Jak hovoří o umělé inteligenci?
Lenka Michalská se přes 20 let pohybuje ve světě IT. Pracovala ve velkých firmách i vývojářském studiu. Před osmi lety ale společně s dalšími založila společnost, která se specializuje na vývoj chytrého produktového katalogu WisePorter. Ten e-shopům pomáhá zvýšit prodeje a automatizovat cenotvorbu.
Síla vyprávění příběhů v B2B prodeji a marketingu
Proč je potřeba ovládat vyprávění příběhů? A jaký to má dopad na vaše podnikání?
Toto jsou hlavní témata nového dílu podcastu Buduj značku:
Vytváření přesvědčivých příběhů: Diskutujte o procesu tvorby přesvědčivých příběhů v kontextu B2B. Prozkoumejte, jak identifikovat a pochopit bolestivé body zákazníků, sladit je s řešením a efektivně komunikovat nabídku hodnoty prostřednictvím technik vyprávění příběhů, které mají ohlas u B2B publika.
Budování důvěry a důvěryhodnosti: Zdůrazněte roli vyprávění příběhů při budování důvěry a důvěryhodnosti u potenciálních zákazníků a zákaznic B2B. Diskutujte o důležitosti sdílení příběhů úspěšných zákazníků, prezentování odborných znalostí a vytváření vůdčích myšlenkových pozic prostřednictvím vyprávění příběhů, aby se značka odlišila a posílila důvěru.
Kanály a formáty pro B2B storytelling: Prozkoumejte různé kanály a formáty, které jsou účinné pro vyprávění příběhů B2B, jako jsou případové studie, webové semináře, podcasty a videozáznamy. Proberte silné stránky a aspekty jednotlivých formátů a poskytněte tipy pro jejich využití v prodejním a marketingovém úsilí B2B.
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích, přesněji o jednotlivých přístupech k investování.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Jiří Cmíral: Největší výzvou je změna myšlení lidí
Jak hovoří o svých začátcích? Proč odešel od strojařiny? Jak se obchod v jeho oboru dělal v minulosti a jak nyní? Proč se rozhodl pro partnerský prodej? Jaké chyby firmy dělají? Jak dokážou zpříjemnit práci účetním? Jak ulehčit práci se smlouvami? Kolik aktualizací aplikací ročně vydávají? Co je z hlediska výzev pro firmy důležité? Jaké má plány do budoucna?
Jiří Cmíral se věnuje především obchodu v IT odvětví. Posledních osm let potom vede obchodní aktivity ve společnosti SOCOS IT a patří mezi vedoucí na trhu v oblasti řešení pro správu dokumentů u nás.
Budoucnost B2B prodeje: Nové trendy a technologie
Prozkoumejte aplikace umělé inteligence v B2B prodeji, jako je prediktivní analýza, lead scoring a chatboti. Diskutujte o tom, jak mohou poznatky a automatizace založené na umělé inteligenci zvýšit efektivitu, zlepšit rozhodování a personalizovat interakce se zákazníky v procesu B2B prodeje. To vše v nové epizodě podcastu Buduj značku.
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích. Co nepodcenit při investování v letošním roce?
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Martin Pučálka: Pes a kočka se stále více stávají členy domácnosti
Jak se dostal ke krmivům? Co by dnes udělal jinak? Co bylo pro vývoj jeho značky důležité? V čem vnímá důležitost partnerství se zavedenými značkami? Jak hovoří o budování vztahů? Jak se mění potřeby zákazníků? O jaké doplňky stravy chovatelé domácích mazlíčků stojí?
Martin Pučálka ještě než vstoupil do podnikání, věnoval se vrcholově tenisu. V roce 2008 začal dovážet krmení pro psy z Ameriky. O čtyři roky později založil vlastní brand krmiv pro psy a kočky MARP, ke kterému postupně začal připojovat i další brandy.
Využití sociálních sítí pro generování potenciálních zákazníků B2B
Sociální sítě dokážou generovat zákazníky i v B2B sektoru. Je to jiné, možná náročnější a rozhodně běh na delší trať než v B2C. Ale výsledky vám mohou přinášet pravidelný úsměv na tváři. Jak na to?
Toto jsou 3+1 klíčových informací, které byste si měli odnést z dnešního dílu podcastu Buduj značku:
1. Sdílejte hodnotný obsah: Sdílejte hodnotný obsah, který rezonuje s vaší cílovou skupinou. Může mít podobu příspěvků na blogu, videí, infografik nebo bílých knih. Zaměřte se na poskytování hodnoty a na to, abyste se prezentovali jako myšlenkový lídr ve svém oboru.
2. Zapojte své publikum: Zapojte se do komunikace se svým publikem tím, že budete reagovat na komentáře a zprávy a účastnit se relevantních konverzací na sociálních sítích. To vám může pomoci vybudovat vztahy a získat důvěryhodnost u cílového publika.
3. Optimalizujte své profily na sociálních sítích: Optimalizujte své profily na sociálních sítích, abyste zajistili jejich úplnost, aktuálnost a konzistentnost na všech platformách. Uveďte kontaktní informace o své společnosti a odkazy na své webové stránky nebo vstupní stránky.
4. Sledujte své výsledky: Sledujte metriky svých sociálních médií, jako je zapojení, kliknutí a konverze. Využijte tyto údaje k optimalizaci své strategie a zaměřte své úsilí na kanály a taktiky, které přinášejí nejlepší výsledky.
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří nejen o správě investičního portfolia.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Lubomír Petráš, Radek Klouda: Důvěra v e-commerce v České republice je velmi vysoká
Jak se posouvá e-commerce? Kolik objednávek se podle nich tvoří přes marketplace? Proč u nás marketplace nemají takovou tradici? Jak by měly e-shopy přistupovat k marketplace? Co vše může stát za špatnými obchodními výsledky?
Lubomír Petráš vede společnost Czech Online Services, která pomáhá e-shopům se zalistováním na českých i zahraničních marketplace.
Radek Klouda je CEO společnosti BaseLinker. Jde o startup, který zefektivňuje e-commerce a nabízí více než 800 integrací pro e-shopy různých velikostí. V nabídce mají kromě jiného i 120 marketplace.
Jak si vytvořit seznam leadů v B2B salesu?
V dnešním díle podcastu Buduj značku se budeme zaměřovat primárně na obchodní pipeliny. Tady jsou tři klíčové informace, které byste si měli odnést z poslechu epizody:
1. Definujte profil ideálního zákazníka: Definujte jasně profil ideálního zákazníka, včetně demografických údajů, odvětví, velikosti společnosti a bolestivých bodů.
2. Kvalifikujte své potenciální zákazníky: Ne všechny potenciální zákazníky jsou stejné. Kvalifikujte své potenciální zákazníky tím, že porozumíte jejich potřebám, rozpočtu a časovému plánu.
3. Vychovávejte své potenciální zákazníky: Ne všichni potenciální zákazníci jsou připraveni k okamžitému nákupu. Používejte taktiky péče o potenciální zákazníky, jako je e-mailový marketing, webináře a personalizovaný obsah, abyste si vybudovali vztah s potenciálními zákazníky a udrželi svou firmu v popředí zájmu.
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Reklama
News box
Americký průmyslový gigant Honeywell prodá svoji divizi osobních ochranných prostředků PPE firmě Protective Industrial Products (PIP) za 1️⃣,3️⃣3️⃣ miliardy dolarů (32,4 miliardy korun). Prodej je součástí snahy firmy Honeywell zefektivnit své podnikání.
Pražská burza sedmý týden v řadě 📈 rostla a vylepšila svá šestnáctiletá maxima. Index PX v uplynulém týdnu posílil o 1,3 procenta na 1697,7 bodu. Nejvíce si v uplynulém týdnu připsaly akcie skupiny ČEZ, největší ztrátu naopak zaznamenala opět Photon Energy. Vyplývá to z internetových stránek burzy. V předchozím týdnu index PX posílil o 0,7 procenta.
Česko 👎 nebude usilovat o prodloužení výjimky z evropského zákazu na dovoz ruských ropných produktů. Informaci agentury Reuters potvrdilo ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO). Platnost výjimky skončí 5. prosince. Zákaz dodávek produktů z ruské ropy byl schválen v rámci sankcí, které Evropská unie uvalila na Rusko kvůli jeho agresi vůči Ukrajině, výjimku ze zákazu dostaly kromě Česka také Slovensko a Maďarsko.
Newyorský soudce dnes odložil na neurčito oznámení trestu v procesu s nově zvoleným americkým prezidentem 👴 Donaldem Trumpem, kterého porota uznala vinným z falšování podnikatelských záznamů. Trumpovi dává soudce prostor žádat o zrušení verdiktu poroty v návaznosti na opětovné zvolení do Bílého domu. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
Výkonný ředitel švédského výrobce 🔋 baterií pro elektromobily Northvolt Peter Carlsson odstoupil z funkce. Oznámila to firma, která ve čtvrtek požádala ve Spojených státech o bankrotovou ochranu před věřiteli. Carlsson, který je spoluzakladatelem podniku, zůstane členem správní rady a bude působit jako poradce.
O místo ředitele pražského dopravního podniku (DPP) se uchází bývalý primátor hlavního města 👨 Pavel Bém (ODS). Termín pro podávání přihlášek do sledovaného konkurzu vypršel dnes v poledne, podnik zatím uchazeče nekomentoval.
Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch hodlá ❌ zrušit až 5500 pracovních míst, zejména v Německu. S odkazem na sdělení firmy o tom dnes informují tiskové agentury. Robert Bosch působí i v České republice.
Německý technologický koncern Bosch zaměstnancům centrály zkrátí pracovní dobu. Od března jich bude 4️⃣5️⃣0️⃣ pracovat jen 35 hodin týdně, místo dosavadních 38 nebo 40 hodin. Podnik musí šetřit, takže ruku v ruce s kratším pracovním týdnem sníží i mzdy.
Střední třída v Česku chudne. I při nízké nezaměstnanosti a růstu mezd 📈 přibývá lidí, kteří pobírají dávky na děti a na bydlení. Nástroje na ochranu nejchudších selhávají. Podle expertky Agentury pro sociální začleňování Lucie Trlifajové to ukázala analýza Indexu sociálního vyloučení. Agentura ho sestavuje od roku 2016.
Výnosy z prodeje emisních povolenek bude možné využít pouze na opatření, která budou snižovat nebo kompenzovat důsledky změny klimatu. Počítá s tím novela zákona, kterou dnes schválila sněmovna. Dosud musela být takto použita polovina těchto výnosů, v případě zbylých peněz šlo jen o doporučení.
Reklama
Reklama